Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Knäppande ljud i iTunes

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Varberg
  • 2003-12-02 08:12

Efter att jag installerade Panther har det uppstått skumma knäppningar när jag spelar musik i iTunes. Otroligt frustrerande för en som har igång iTunes hela dagarna här på jobbet...
Jag har testat alla tricks-of-the-trade, typ rensa ur cache-biblioteken, slänga bort .plist-filer som verkar höra till iTunes. T o m skapat ny användare och försökt se om det funkade bättre med den, men icke.
Ibland funkar det ok igen, men återkommer snart med enerverande knäppningar. Vet nån vad detta kan bero på? Jag har en 17" iMac G4, med Pro Speakers. De är inte problemet, dock, eftersom det låter ur den interna högtalaren om jag kopplar ur dem.

Nån som kan hjälpa mig?

Tack på förhand isf

Har samma problem som du har, och har haft sen jag uppgraderade till 10.2.8. Kör alltså inte Panther, men vi tycks ha samma problem.
G4 400 kör jag...

Nån som vet något?

Vet inte varför, men får det under Panther, gjorde en archieve&install så det borde vara ett rätt rent system. Har lagt till en .ogg codec, men det borde inte göra något sådant elände för mp3's.

• Medlem
  • Varberg
  • 2003-12-02 13:38

Gjorde också en archive & install. Har en likadan iMac hemma, den har jag inga problem med.
Kan ju testa en clean install, men det är jag inte minsta sugen på att göra just nu...
Problemet försvann faktiskt (upplevde jag det åtminstone) efter att jag installerade sista säkerhetsuppdateringen (faktiskt!), men återkom dagen därpå. Antagligen inte den det berodde på, men intressant att problemet faktiskt försvann för ett ögonblick.

1
Bevaka tråden