Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snabb DVD -> SVCD metod (teoretisk)

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Satt och funderade på DVD -> SVCD konvertering idag, då FFMPEGx inte alls vill vara kompis med mig, vore kul om någon med följande hade lust att testa en sak:

Snabb Mac
Massor av ledigt utrymme (20+ GB)
En DVD film (gärna en med svensk text)
0seX
Open Shiiva 0.8.8 (eller senare)
Toast 6
En tom 700 MB CD-R/RW
DVD spelare (av den typen man brukar placera intill/under TV)

1. Kopiera (och DeCSS'a (sker per automatik)) VOB från DVD till HD med 0seX, dela upp filmen i max 45 min stora "klumpar". För teständamål räcker det att bearbeta en fil.

2. Konvertera VOB filen till ett lämpligt QT format med Open Shiiva, mjpeg till exempel. Kryssa i så att subtitles följer med, strunta i crop'ningen. (Vänta...)

3. Släpp den färdiga .mov filen (eller vilket format du valde) på Toast 6 med SVCD rutan ikryssad, ingen VCD meny. (Vänta...)

Om allt gick vägen och CD'n gick att spela upp i "standalone" DVD spelaren, eller om något gick fruktansvärt fel, posta här.

Tänkte att jag skulle ta mig ann uppgiften men jag undrar bara hur man delar upp filmen i "klumpar" för det tar sån tid att konvertare vob'en med shiiva...

Jag brukar välja det kortaste avsnittet (chapter) i 0SEx och testa mig fram på det.. det är bara att kryssa ur de oönskade avsnitten i listan, så sparas bara det du markerat.

Du kan även välja att spara varje chapter för sig.

1
Bevaka tråden