Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur funkar VPC VirtualPC?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-08-26 18:43

Ska man skaffa det... vilket ska man skaffa XP eller Millenium eller... ??

Tacksam för svar!

• Medlem
  • Göteborg
  • 2002-08-26 22:02
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Digit:

Tacksam för svar!

Tja det beror ju helt på vad du har för datorbehov. Sen vilken version du ska skaffa beror lite på vad du har för dator och om du kör OS 9 eller OS X.

Ge oss lite mer information om din dator och dina behov så ska vi nog kunna komma fram till nåt!

Det funkar bra men långsamt. Jag kör Win 2000 Pro.

Vad jag har hört är det absolut den man ska köra. Jag vet en kille som testat Win ME med samma hårdvara som mig och får bara hängningar.

Det är mina erfarenheter men jag har själv bara kört den Win-version som jag har nu så andra kanske kan uttala sig bättre om övriga varianter.

• Medlem
  • 2002-08-26 22:35

Kör G4 450 och 10.2... tänkte köra xp....

• Medlem
  • 2002-08-26 23:32
Citat:

Kör G4 450 och 10.2... tänkte köra xp....

Då får du nog skaffa dig en hobby att ägna dig åt medan du väntar... XP funkar, men är supersegt i VPC under OSX. Kör Win98 istället, det går ganska bra.

En liten fråga bara!

Hur gör man för att kunna dra en fil från det ena skrivbordet till det andra?

Funkade i tidigare versioner, men inte i 5.x under Mac OS X.

Någon som vet?

- Slice -

• Medlem
  • 2002-08-27 08:59

Då har du förmodligen inte fått tilläggspaketen att fungera. Bara att installera om, vad jag vet. Av någon anledning har de gjort det lite svårt att få de där tilläggen att fungera.

Jag tror inte man behöver installera om hela VPC. Det ska gå att montera en discimage i PCn för att installera additions. Kommer inte ihåg var den gömde sig dock. Kolla i typ Application Support och ner...eller är jag fel ute nu.....

Ja, det var jag nog. Hittar inte filen via Finder. Men kan du inte klicka på pusselbiten längst ner i VPCs fönster, alltså under Start-menyn i Windows. Där ska man kunna välja att installera additions.

Man måste köra i fönster-läge för att se ikonen.

Har nån testat XP utan det fula wannabe-OSX-themet, allså med Classic-theme (fortfarande fult som fan)?

Jag har kört 2000 Pro i VPC, fungerade sådär...

• Medlem
  • 2002-09-03 06:11
Citat:

Tacksam för svar!

Hej!

Digit, du kan få köpa ett paket med VPC 5.0 XP av mig. Strax efter att jag skaffat det beslöt jag att köpa en beg PC istället. Du får det mycket billigt.
Maila på [email protected].

Hälsningar Ulf A

1
Bevaka tråden