- Andersson
- Medlem ●
- Ljungby
Skrevs ursprungligen av Göran Bolinder
Samma gäng som utvecklade "Medal of Honor" har nu försett den andra sidan med "Call of Duty". Det släpptes i förra veckan och är orsaken till att jag suttit alldeles för mycket vid min XP-burk och för lite vid Macen...
CoD slog sista spiken i kistan för min del, det och Homeworld gjorde att jag byggde ihop en Shuttle för spelbruk. Visst, bägge spelen kommer kanske till Mac, men att ha en spelmac och hålla den uppdaterad har jag inte råd med. TiBooken kommer alltid finnas kvar, redo för nöje och filmvisning!
jag spelar iofs bara massa snes spel.. d e det enda rätta.. alla rpg:n jag kommer över.. gibbar Final Fantasy 2 nu igen, och jag är fortfarande lika hänförd som när man satt hemma på golvet framför morsans tv o lirade.
-Kom o ät nu.
-Vänta mamma, jag ska bara dö först.
ahh.. minnen..
annars e d välle bara quake1 som går på min windoze XtraProblem maskin.
Skrevs ursprungligen av Max Wik
Det är alltså ingen som vet om Max Payne 2 kommer till macen?
Vet ej bestämt, men då IMG skrivit en del om Max Payne 2 så håller antagligen Westlake på att porta det som bäst just nu. Img brukar skriva på det sättet, när det vet något men inte får säga något:)
Skrevs ursprungligen av DimeR
-Kom o ät nu.
-Vänta mamma, jag ska bara dö först.
Det var höjd nog för att bli bevingat ord!
Half-Life 2
Stalker
Deus Ex 2
...dessa MÅSTE portas. Tycker jag.
Även Deadlock 2.
Sen vore det kul om Fly Swatter kom till X:et. Fast å andra sidan skulle systemkraven bli så sjukt höga så de e ingen idé...
Och så sitter jag fortfarande och väntar på Siege of Darkwood 2.
Skrevs ursprungligen av Ariel
Command&Conquer serien från Westwood. Visserligen Portas "Generals". Men jag tror inte min burk blir så glad av det spelet.
Original C&C kan spelas med FreeCNC
Edit: lade in en mer forum-vänlig bild...
Skrevs ursprungligen av Gadd
Need for speed underground är de som MÅSTE portas!
Håller med. Need 4 Speed Porsche oxå.
Och Escape Velocity / EV Override vill jag ha i en X-version. EV Nova är kul, men inte nån ersättning...
Sen finns ju det gamla spelet "Windows 3.11" oxå (kommer ni ihåg det?). Kunde ju vara kul att spela i X. Fast jag tror inte att PytteMjuk kommer att göra nån portning av det...
Skrevs ursprungligen av tomcat
Och Escape Velocity / EV Override vill jag ha i en X-version. EV Nova är kul, men inte nån ersättning...
EV och EV Override för Mac OS X finns redan i en specialport till EV Nova. Är du registrerad användare ska det bara vara att tuta och köra.
Skrevs ursprungligen av rot8
oj oj oj. Dubbelmoral. vilka minnen. flera sånna grejor till OsX.
Om-implementera är det som gäller för Dubbelmoral, inte porta, tyvärr! Trist men sant. Grafiken har jag ju, och ljuden, me all kod måste göras om. Springa-på-skrivbordet är minst sagt tveksamt om man vill krångla med. Det är svårare under OSX.
Nå, nu har jag fått fräs på ISG och Solitaire House, så jag kanske ska se till att de är stabila innan jag startar nåt mer. Men Dubbelmoral bara måste hända nån gång! Så mycket som möjligt av det gamla, och så lite nytt bara för att man kan! Scenariomoduler för andra universitetsstäder kanske? Och andra dialekter på "schtudentajaevel!"
Om-implementera är det som gäller för Dubbelmoral, inte porta, tyvärr! Trist men sant. Grafiken har jag ju, och ljuden, me all kod måste göras om. Springa-på-skrivbordet är minst sagt tveksamt om man vill krångla med. Det är svårare under OSX.
Nå, nu har jag fått fräs på ISG och Solitaire House, så jag kanske ska se till att de är stabila innan jag startar nåt mer. Men Dubbelmoral bara måste hända nån gång! Så mycket som möjligt av det gamla, och så lite nytt bara för att man kan! Scenariomoduler för andra universitetsstäder kanske? Och andra dialekter på "schtudentajaevel!"
Ingemar finns det något nytt angående dubeelmoral? Det var ett tag sen man hörde något. Är det fortfarande aktuellt eller är det lagt på is?
//Rob
På denna jättelista så kan vi nu iaf bocka av dessa tre spel:
Homeworld 2
Battlefield 1942 (inkl Road to Rome)
Call of Duty
På denna jättelista så kan vi nu iaf bocka av dessa tre spel:
Homeworld 2
Battlefield 1942 (inkl Road to Rome)
Call of Duty
Jo alla 3 kommer till mac ju..
Men det jag skulle vilja se är Racingspel. finsn inte ett enda bra bilspel till mac.. inte något av de tunga spelen iaf...
CS, inte för mig personligen. Men då skulle alla PC-Snubbar sluta använda det som argument, till varför pc är bättre än mac!
Max Payne 2 är en riktigt bra titel har klarat igenom det 2 ggr på PC har ni inte spelat det så hoppas jag verkligen det kommer till mac.
Xplane, skärp dig. Vi har pratat om det här tidigare - ta det lugnt med pc-hetsen. Annars ryker du på allvar.
Faktiskt så blir det intressant med VPC 7 (som inte längre emulerar ett grafikkort utan använder det inbyggda) att testa vissa äldre Windows-spel och se hur de fungerar. Jag tänker då mest på de som aldrig ville portas till Macen då de kom.
Ja, Counterstrike kanske funkar med en tokfet G5:a och VPC 7.
Låt inte tråden spåra ur nu, please...