Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Chello och Mac

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2003-12-07 18:31

Hej!

Kära Stockholmare, har en vän som precis köpt en iBook G4.. det är hans första Mac och han får inte Chello att fungera, nätverket ger orange ljus och visar något skumt IP.

Jag har lite svårt att hjälpa honom då jag inte har en aning om hur Chello fungerar, är det automatiskt dhcp eller är det någon inloggning man måste ha eller andra konstiga inställningar.

Vänligen
/P

Det är automatiskt IP-tilldelning.

Jag hade Chello för ett par år sedan och då fanns ett speciellt modem för Mac, men jag vet inte om det är så nuförtiden.

DHCP

Jag har Chello och det funkar perfekt. Ingen Mac specialare eller så. Fyra gröna dioder som lyser och en orange som blinkar vid aktivitet. Men det krävdes en tekniker från UPC som fixade till nått i källaren på huset innan det funkade samtidigt som tv'n hade bild.

• Medlem
  • 2004-03-06 12:03

Jag har samma problem, min tjej har köpt sin första mac, också en iBook G4 som inte vill fungera med deras chello-internet. Jag ringde till chellos support som dock inte kunde hjälpa till, istället tyckte de att jag skulle ominstallera nätverkskortet vilket verkar lite konstigt. Vore bra att få veta hur ni löste problemet, om det någonsin löste sig!

1
Bevaka tråden