Nivån på lönen vet jag inte, men det jag sett imponerar inte.
1) Här syns Oscar inte alls, trots löften(?)
2) Besökte Göteborg, Apple hade roadshow, det var det sämsta jag någonsin varit med om. Då det saknades ljudanläggning kunde man inte höra vad som sas.
3) Nivån på AppleStore är sämre än sämst, och då talar jag inte bara om deras logistiksystem. Fick mail av Apple idag ang. julerbjudanden. Inte ens årstiden får dom rätt! Och vad som gömmer sig bakom "Vänta inte! lös in den e-kupong snarast" har jag inte en susning om, men det kanske är överkurs eller så är jag bara en korkas användare som inte har tid att leta var man hittar ev. rabatter. Även om Oscar inte är ansvarig för AppleStore så påverkar det försäljningen i Europa och då är det tamigf-n hans jobb att se att den Svenska versionen ser ok ut!
4) När Oscar tillträdde hade MacPressen (tror jag) en artikel där han berättade att han försökt kasta ut alla Macar på Icon. (man är inte sämre än att man kan ändra sig men det säger ju lite om honom, istället för att fatta beslut som är grundade i verkligheten så kan man sitta bakom ett skrivbord och bestämma.
5) Enl. artikeln enl. ovan så skulle han försöka fördubbla Macens marknadsandel i Sverige. Någon kanske kan förse oss med lite siffror, så kan vi se om han gör ett bra jobb eller inte! Men det kanske var corporate BS, och det borde han veta en hel del om med tanke på tidigare arbetsplats.