Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Koda helt album som en fil

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-11-23 11:11

Någon som vet hur man gör för att få ett helt album som en låt i iTunes?

Jag har ett klassiskt album med upp mot 30 små stycken som jag skulle vilja ha som en låt.
Det är ju ofta så med speciellt klassiska album.
Det blir så stökigt att ha det som en massa låtar, när man ändå lyssnar på hela stycken som en låt, liksom.

Du får nog klippa in alla filer och göra ett audio spår av det i nån audio editor: typ Peak eller spark. Hmm det går nog t.o.m i Quicktime. KLipp och klistra och spar som en ny mp3, mp4 eller aiff.

• Oregistrerad
  • 2003-11-23 12:29

Ha...jag hittade det i iTunes. Tänkte väl att det borde finnas någon funktion för det någonstans.

menyn avancerat->sätt ihop cd-spår.
Utmärkt!

• Oregistrerad
  • 2003-11-29 19:21

Jag får det inte att funka. Hur gjorde du? "sätt ihop CD-spår" är nedtonat hos mig. Jag kör iTunes 4.0.1 som följde med min nya PB.

Det är så himla störigt när det blir ett litet hack i efterklangen innan nästa spår kommer. Kör man "övertoning 0 sekunder" så bli det övertoning ändå (med ca en halv sekund). Jag sitter just nu och lyssnar på Bachs Juloratorium och blir störd vid nästan varje spårbyte!

• Oregistrerad
  • 2003-11-29 19:34

Du får markera alla spår som du vill sätta ihop för att få "sätt ihop CD-spår" tillgängligt.
Hela skivan/alla spår, eller de som du vill göra ett spår av.

Jag kör 4.1, men det ska väl inte vara ngn skillnad - annars uppradera.

• Oregistrerad
  • 2003-12-01 00:17

Då ligger nog skillnaden i 4.0.1 och 4.1. Jag har redan provat de där grejerna, men lyckades inte. Jag ska genast uppgradera så snart som jag kommer ut på internet med den nya. Sopigt att apple inte skickar med den senaste versionen.

• Oregistrerad
  • 2003-12-01 01:36

Ja, det var ju kasst att du inte fick med 4.1 till en ny dator. Verkar som Apple har "tummat" på en hel del kundrelaterat i och med lanseringen av G5 och Panther.
Hoppas dom "cathchar up" med sån't.
Garanterat kommer du slippa alla onödiga störiga övergångar sen, plus slippa ha alla små allegros och adagios drällandes överallt i biblioteket.
Har man ett favoritstycke i en symfoni/opera etc, så kan man ju bara rippa den för sig dessutom. Klart bättre att ha klassiska album som ett spår tycker jag.

• Oregistrerad
  • 2003-12-02 14:36

Vet du förresten om det lilla hacket försvinner om man lagvidrigt skulle försöka att bränna en CD med musiken på? I bränningsalternativen sätter man ju givetvis 0 sek mellan låtarna, men hjälper det?

Har man en skiva så vill man ju ändå kunna bläddra sig framåt!

• Oregistrerad
  • 2003-12-02 17:10

Vet inte, du får prova. Brukar inte ha behov av att bränna. Det ligger bra i datorn.

• Oregistrerad
  • 2003-12-02 17:59

Ja, jag får helt enkelt prova. Tack för tipsen!

/Martin

Jag har version 4.1 men kan ej få det att fungera - varför?

• Oregistrerad
  • 2003-12-10 13:06

Jag trodde att det gick att fixa efter att man har lagt in skivan, men det måste göras när man läser in skivan.

Jag skulle vilja ha det så att låtarna gick in i varandra precis som på CDn, men att man fortfarande kunde bläddra sig fram mellan de olika "delspåren" - kopiera en CD rakt av helt enkelt. För detta kanske man måste köpa ett proffsprogram.

• Oregistrerad
  • 2003-12-10 14:24

Martin,

Tycker det låter som on du ska skicka in ett önskemål till:

http://www.apple.com/feedback/itunes.html

Om framtida funtioner i iTunes om något liknande "underlåtar" till "kodat album" typ som i övriga Appleapps med undermappar, om du förstår vad jag menar ;)....så att du kan klicka på filen och få upp delarna.

iTunes är väl inte färdigutvecklat ännu......

• Oregistrerad
  • 2003-12-10 17:40

Nu är önskemålet ivägskickat. Har inte tänkt på att man kan ge feedback. Då hoppas vi på iTunes 5

• Oregistrerad
  • 2003-12-10 18:36

Kommer att bli intressant att se vad som kommer härnäst......

1
Bevaka tråden