Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Quark 6 "test"

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

http://www.macfixit.com/article.php?story=20030227112831836

Dom verkar ha lagt en del krut på... HTML..

Inte mycket att hänga i granen. Är man såpass proffsig så man lägger 18.000 kr på ett layoutprogram. Då är det naturligt och självklart att lägga ytterligare 5.000 kr på Golive eller Dreamweaver.

(Va 17 gör dessa webbfunktioner i Xpress??)

Ååå... jag blir allt lyckliga över att jag valt Indesign.

/brake6

• Medlem
  • 2003-03-01 13:38

Jepp. ett layoutprogram är ett layoutrogram och inte nått j*vla webbmakeri.....Quark borde skeppa ett bra program som gör det det skall göra istället..

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-02 11:39
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: nixon:
Jepp. ett layoutprogram är ett layoutprogram och inte nått j*vla webbmakeri.....Quark borde skeppa ett bra program som gör det det skall göra istället..

Jag tycker i och för sig att det låter väldigt bra. Både webb-biten, men framför allt det nya i print biten. Undrar bara om det blir mer typografiska funktioner såsom InDesign har.

Det är lite svårt att kritisera ett program för att vara dåligt innan man ens provat det. Om det inte är så att det är nått som saknas när man läser specen.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-02 17:16

Tråden flyttad till programavdelningen...

• Medlem
  • 2003-03-03 11:57

Är det någon mer än jag som kommit över en prerelease av QuarkXPress 6.0?

Jag har dock ett problem som jag inte lyckats lösa. Det går inte att starta installationen i Mac OS X 10.2 på ett svenskt system.

Jag får ett meddelande som säger att "This installer cannot work with your regional settings".

Jag förmodar att den är anpassad för amerikanska förhållanden men hittills har jag inte lyckats lista ut om det går att få den att starta genom att ändra inställningar i systemet.

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Ulf A:
Är det någon mer än jag som kommit över en prerelease av QuarkXPress 6.0?

Jag har dock ett problem som jag inte lyckats lösa. Det går inte att starta installationen i Mac OS X 10.2 på ett svenskt system.

Jag får ett meddelande som säger att "This installer cannot work with your regional settings".

Jag förmodar att den är anpassad för amerikanska förhållanden men hittills har jag inte lyckats lista ut om det går att få den att starta genom att ändra inställningar i systemet.

Växla språk i Systeminställningar, logga ut, installera Quark, ändra språk igen - det fungerar!

• Medlem
  • 2003-03-04 13:24

Det är väl inget att ondgöra sig över om det möjligen skulle gå att göra en websida i QX, det vore väl värre om det inte gick.

Det kan ju vara bra att man i tex. i ett rent ordbehandlingsprogram som word kan lägga in bilder och rita, fast det finns både QX, Photoshop och freehand, eller?

Det optimala vore väl ETT program som kunde allt, man växlade bara verktygsuppsättningar med snabbkomando? Det vore en höjdare?

F

• Medlem
  • Svedala
  • 2003-03-05 13:13

Grejjen är väl att Quark borde se till att få ut ett fungerande Xpress för OSX istället för att peta med en massa HTML-funktioner som förmodligen inte ens 10% av användarna är intresserade av.

• Medlem
  • Haninge
  • 2003-03-11 13:11

Mycket tjafsande och jantepredikande om Quark...!

Personligen har jag älskat programmet ända sedan första versionen.
Quark lockar fram en intuitiv skaparglädje hos mig, vilket är viktigare än något annat.

Och Quark i vilken version som helst, med vilken Mac som helst, är kreativt oslagbart tillsammans med vilken version som helst av Illustrator...

Är man som jag, en äkta Quarkoman väntar man tålmodigt på en ny version, likt en pappa på barnets första steg, vilket ofrånkomligen alltid blir en succés...

Om inte nya Quark (vilket gudarna förbjuda), skulle falla mig i smaken, upplåter jag utan tvekan gärna en G4 med OS9 enbart för Quark...

Som vi säger på danska:
"Det er ikke størrelsen, det er gørelsen!"

Eller som HC. Andersen sa:
"Vad Pappa gör är alltid det riktiga!"

Hehe...

• Medlem
  • Haninge
  • 2003-04-06 02:35

Det låter ju riktigt trevligt. Det skall bli roligt att gå vidare till nästa version...

1
Bevaka tråden