Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bussen 1.0.1 för nedladdning

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu finns "Bussen" för nedladdning från Konfabulator.com.

Det är en grej som visar när bussen kommer. Gäller linje 1, 3 och 4 i Stockholm.

Se hur det ser ut här.

  • Medlem
  • 2003-03-03 17:33

Cool. Hämtar den information "live", eller från en databas? Hur fungerar det?

Jag kan inte annat än böja mig för konfabulators storhet. Det är lite synd att funktionaliteten inte är inbyggd i OS X. Både OS/2 och i viss mån OS X (genom NeXt) har ju lite av funktionaliteten, men det finns ju så mycket som är möjligt att göra. Om man vill gå ifrån skrivbordet som en mapp med genvägar, kan man väl fylla det med lite funktionalitet!

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: stfm:
Cool. Hämtar den information "live", eller från en databas? Hur fungerar det?

Informationen hämtas var 20:e sekund från SL. Hur systemet ser ut vet jag inte exakt, men GPS och satelliter är inblandade på nåt sätt. SL publicerar infot via en självuppdaterade html-sida (kolla här, under tidtabeller) men jag tyckte det var roligare att ha ett separat program som inte breder ut sig så mycket i systemet som en browser gör.

Hehehe... påminner mig om att jag på gymnasiet gjorde en "färdplanerare" på miniräknaren. Man kunde kolla när buss/spårvagn gick i Göteborg och vilket som var snabbaste alternativ. Så tråkigt hade jag på mattelektionerna.

Ciryon

wow !!! snyggt som fn ... typiskt att man bor i gbg......

hade varit nice i fall du kunde fixa nått liknande för Göteborg :rolleyes:

/krille

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: krille413:
hade varit nice i fall du kunde fixa nått liknande för Göteborg

Hade varit grymt att ha något snyggare än den hiskeligt fula sidan Vagnen kommer.

1
Bevaka tråden