Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iXQ - en snygg ICQ-klon

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har tidigare skrivit om detta program i Filarkivet men jag skapar nu en tråd här för vidare diskussion.

iXQ är en ICQ-klon som är riktigt snygg:

Mer info om programmet finns som sagt i Filarkivet. Programmet kan ha teman för att förändra utseendet på det också. Och det är helt gratis!

[ 05. mars 2003, 23:26: Meddelandet ändrat av: Adrian B ]

• Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2003-03-06 03:13

Synd att det kraschar.. hmm, å andra sidna har det mesta gjort det ikväll, en omstart krävs nog..

Men, Adrian, det går inte trycka enter för att skicka meddelande. Men måste klicka Send verkar det som?

Ciryon

• Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2003-03-06 09:06

Knappen längst ner till höger fungerar ju.. (kallar enter på pc, tillskillnad mot den vanliga enter som heter return.. eller är det tvärt om )

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Ciryon:
Men, Adrian, det går inte trycka enter för att skicka meddelande. Men måste klicka Send verkar det som?

Antingen har jag en väldigt speciell version av iXQ eller så blandar folk ihop enter och return.

Detta är enter på ett Apple Pro Keyboard:

Detta är enter på en iBook:

Aaaaaaaaaah, har länge undrat vad det är för knapp! Tack!

Har märkt ett annat problem dock. Jag kan inte ta emot meddelanden från användare av Mirabilis ICQ Lite (windows).

Ciryon

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Ciryon:
Jag kan inte ta emot meddelanden från användare av Mirabilis ICQ Lite (windows).

Ciryon

Har samma problem jag med!

Snyggt litet program annars.

John

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-03-06 17:17

får inte upp min icq lista...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-06 17:23

Jag är störtnöjd med proteus.

Saknar bara filetransfers. Varför återgärdas aldrig detta??

Grrr

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-03-06 17:24
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Buckner:
får inte upp min icq lista...

nu gick det ja

Vart hittar ni "metal" themet??

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Hans Svensson:
Vart hittar ni "metal" themet??

Vad menar du? Om du menar det som är på bilden högst upp i denna tråd så är det default-utseende för iXQ.

Laddade ned 0.1 från deras sida. När jag startar ixq ser det ut som ett vanligt cocoa-prg.
Kanske beror på att jag har 10.1.5.

Citat:

Laddade ned 0.1 från deras sida. När jag startar ixq ser det ut som ett vanligt cocoa-prg.
Kanske beror på att jag har 10.1.5.

Aha, jag har 10.2.4. Men vad menar du med 0.1? Det är version "v2 SP10" som finns på deras hemsida.

Det är sant. Men det står 0.1 i "ixq > about ixq" menyn. Tror att det är ett annat sätt att skriva "iXQ - v2 SP10".

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: ivar:
Jag är störtnöjd med proteus.

Saknar bara filetransfers. Varför återgärdas aldrig detta??

Grrr

Därför att det är svårt och Mirabilis vill inte berätta hur man gör.

Ciryon

Jag är fascinerad över hur bra filöverföringen fungerar i iChat. Genom brandväggar och gud-vet-vad som kommer ändå filerna fram, där andra program (som ICQ) går bet.

Citat:

Det är sant. Men det står 0.1 i "ixq > about ixq" menyn. Tror att det är ett annat sätt att skriva "iXQ - v2 SP10".

Aha, där ser man. Jag kollade bara på infon man får om man markerar filen.

Nån annan som kör 10.1.5 och kan bekräfta att metallutseendet inte är med där?

Annars kan jag varmt rekommendera en uppgradering till Jaguar-världen...

• Medlem
  • International user
  • 2003-03-07 15:48

Jag kör oxå 10.1.5 och jag har inte metall utseendet, dessutom kunde jag inte importera min icqlista från icq-servern... kan inte heller skapa grupper för då chraschar programmet
lite tråkigt för det verkar väldigt trevligt.

Grupper verkar väldigt buggigt även i 10.2. Men iXQ är fortfarande under utveckling så vi får väl hålla oss till tåls helt enkelt.

1
Bevaka tråden