Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Importera Eudora adressbok till Adressboken?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ja, hur gör jag som rubriken säger?

Öppna Adressbok, gå till AppleScript-menyn och välj Import Addresses > Eudora.
Leta reda på filen Eudora Nicknames i mappen Eudora Folder.

Men allt det där står klart och tydligt i Hjälp > Adressbok Hjälp. Varför tittar du inte där först? Varför använder inte folk Mac Hjälp?

Det var precis vad jag gjorde, jag testade det du just skrev och det fungerar inte... kanske skulle ha sagt det.

Att Mac folk i allmänhet inte använder hjälp kan bero på att den fungerat så extremt dåligt tidigare och det inte förren nu som den faktiskt är bra.

Underbart vore det om hjälpen i OS X var en Wifi. Tänk vad hjälp man skulle kunna få då!

Importfunktionen fungerade hundraprocentigt när jag använde den åtminstone. Du kan testa att importera adresserna i Mozilla först, och sedan importera i Adressbok.

Argh installera Mozilla först. Jaja så brukar det vara när man ska hålla på med import och export mellan olika mailprogram. Varför finns det ingen standard här? grrr...

Kan det bero på att det är från Eudora 6 till Mail 1.3?

Ja, alltså, vCard och LDIF ska ju vara standard, men tydligen finns det variationer. Gick det bra med meddelandena annars?

Det är synd att Eudora för Mac känns så ofärdigt. Tråkigt att Eudora inte klarar av att visa HTML-mejl på rätt sätt.

Jo vCard och LDIF ska vara standader men ingen verkar följa dem till 100%.
Hade jag förföljesemani skulle man kunna få fär sig att mailprogram tillverkarna motarbetar faktumet att folk byter mailklienter då och då....

Meddelerna gick hur bra som helst!
Eudora känns väl ofärdigt på alla platformar? Synd är det för det är ett kompetent mailprogram.

Ha ha, jag lider också av förföljelsemani när det gäller epostprogram!

Det finns ju sällan några exportfunktioner i programmen, bara importdito. Man tvingas ta mig f-n slå knut på sig själv när man vandrar omkring i epostdjungeln.

Eudora är oerhört kraftfullt och kompetent på Windows, men föråldrat på Macen, vilket är lustigt med tanke på att det är en Mac-program från början. (Eudora var en av de allra första grafiska epostklienterna.)

Själv var jag en fanatisk Eudora-anhängare tidigare men har kapitulerat och gått över till Mail, som fungerar bättre. Eudora visar HTML-mejlen helt fel nämligen. HTML-mejl borde vara kriminaliserat i brottbalken - jag förordar nackskott - men tyvärr existerar ju såna ondskefulla saker.

hahaha
HTML-mail som är så vackra... vad skulle min mamma skicka om inte HTML-mail fanns?

Eudora var min första mailklient körde med den länge! Hela vägen till Entourage kom faktiskt. Entourage övergav jag för ett par månader sedan för att köra Apple Mail istället. Ingen flytt jag ångrar kan jag säga.

Jag får rysningar och ont i huvudet när någon säljare säger "och så ska du flytta mejlen från det gamla systemet till det nya det räcker väl med en timme på det va?".

• Medlem
  • Älmhult
  • 2003-12-18 19:31

Gör som jag, behåll Eudora istället ) Jag tycker det funkar fint här. De enda html-mailen som inte fungerar är ändå bara spammail som är nerlusade med java )

Citat:

Skrevs ursprungligen av Mattias Hedman
Underbart vore det om hjälpen i OS X var en Wifi. Tänk vad hjälp man skulle kunna få då!

Ja, eller en wiki

Annars så tillhör jag också dom som stannar kvar i Eudora. Speciellt sedan jag köpte SpamSieve är jag väldigt nöjd med det, även om det känns lite stenålder ibland. Men det lider ju inte av Apples sirapeffekt utan är snabbt trots över hundra meg rena mejl.

1
Bevaka tråden