Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Förlåt en dum fråga men jag lyckas inte ställa om min internetuppkoppling så att den inte kopplar ner mig om datorn står på en längre tid. Detta hände aldrig mig med jaguar. Nu kan jag inte lämna datorn under olika nedladdningar utan måste sitta och vakta så att inte uppkopplingen avslutas.. typ vill du fortfarande vara uppkopplad popup...
Vad har du för inställningar i Inställningar > Nätverk >Visa: Internt modem > PPP > PPP-alternativ? Kan det vara någonting där som kan ändras till det bättre?
ADSL!? Då vet jag inte hur det kommer sig att datorn frågar om man vill vara uppkopplad...
Kanske är du uppkopplad via PPP av misstag på något sätt? Nej, antagligen inte förresten...
Det är inte så att det är ADSL-servern som kopplar bort dig från Internet? Det finns i så fall program som automatiskt håller dig uppkopplad, t ex MacICX och Teliga login slipper. Sök lite på Macnytt efter nyheter om dessa program för att få länkarna till dem.