Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Utskriftsproblem i InDesign

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-11-08 08:18

I väntan på Adobe öppnar sin support kl 9 så kallar jag på teknisk assistans från Rickard Rönnbäck representant för världens bästa layout och sidombrytningsprogram.

Tyvärr har jag råkat ut för ett problem som jag aldrig haft med QuarkXPress.

När jag väljer att skriva ut från en ECRM Mako får jag till svar:

"Skrivaren "2540 150 lpi" är konfigurerad för att använda den allmänna PPD-filen istället för en enhetsspecifik PPD-fil. Om du vill uppnå bästa resultat bör du använda den PPD-fil som rekommenderas för enheten".

Det "lustiga" i sammanhanget är att det inte tidigare varit några problem att skriva ut från Indesign på Macintosh till denna fotosättare eller till någon annan skrivare heller för den delen.

Jag började med att installera om InDesign och uppgraderade till 2.0.1 som jag körde när felet inträffade.

Jag har kontrollerat att det är PPD-filen för "2540 150 lpi" som jag använder men nu vill inte Indesign läsa in den PPD-filen vilket innebär att jag inte kan ställa in pappersformat och andra inställningar för att få ut jobben rätt på fotosättaren.

Får jag ingen ordning på det hela återstår att göra en pdf-fil av jobbet och montera det i QuarkXPress och köra ut till fotosättaren men det är ju extraarbete som jag inte vill behöva hålla på med rutinmässigt i fortsättningen.

/Ulf A

Vi hade ett liknande problem som åtgärdades genom att ta bort skrivaren i Utskriftskontroll och sedan lägga till den igen.

• Medlem
  • 2002-11-08 21:33
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: bubbadotcom:
Vi hade ett liknande problem som åtgärdades genom att ta bort skrivaren i Utskriftskontroll och sedan lägga till den igen.

I vårt fall löstes det genom att jag raderade AdobePS och tillhörande preferensfiler och sedan installerade om AdobePS.

/Ulf A

1
Bevaka tråden