Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudchatt över AIM funkar inte!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har precis skapat ett AIM-konto åt min morsa. Dessvärre funkar det aldrig när vi försöker ljudchatta med varandra. När man svarar får bara den andra användaren meddelandet att man INTE har svarat. Hyffsat irriterande. Någon som varit med om detta och/eller vet något botemedel?

Vänligen Jont Olof

Kan vara en brandvägg eller router som spökar...

/M

Enklare än så visade det sig! Lite skamsen att behöva erkänna, men en omstart av bägge programmen löste problemet... Märkligt!

Tillbaka igen och konstaterar att problemet inte var så lättlöst som jag först trodde. Det är inga problem med brandväggar när jag kommunicerar iMac-PowerMac via iChat AV (bägge via trådlöst internet utdelat av PM). Men när jag kör iChat via iBooken (som ansluter via samma nätverk) uppkommer ovanstående. Jag har kört felfri kommunikation via iBooken och PM när jag kört .Mac-konton på bägge, men i detta senare fall är alltså iBook-kontot ett AIM-konto.

Stör mig oerhört eftersom två demonstrationer inför en tvivlare blev hyffsat värdelösa och hann fick vatten på sin neggokvarn...

I bägge fallen fungerar inte Rendez-Vous-ljud-chatt över huvud taget...

1
Bevaka tråden