Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

mp3-spelare som datorn inte hittar

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag fick en mp3-spelare (128MB, flash minne) som julklapp, men den får ingen kontakt med datorn. När jag kopplar in den (genom USB) verkar mp3'n hitta datorn, men datorn hittar inte den. Jag har provat på 4 olika datorner med fyra olika system (Panther, Jaguar, 9.2, 8.6) men ingen av dem kan hitta den.
Den ska fungera för mac (enligt web-sidan).
Inga drivrutiner för mac följde med.
Vet någon vad detta problem kan bero på?

-Chucky

• Medlem
  • Karlstad
  • 2003-12-26 22:52

Kanske kan vara lämpligt att tala om exakt VAD det är för spelare. Märke, modellnummer, etc....

Jag kan faktiskt inte precis säga vilken model det är. Jag beställde en Voigo II 128MB, men fick en annan hemskickad. På den som jag har står det ingen model eller märke.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2003-12-27 00:19

Hur vet du då att den skall fungera med mac?

• Medlem
  • Karlstad
  • 2003-12-27 00:57
Citat:

Skrevs ursprungligen av Chucky
Jag kan faktiskt inte precis säga vilken model det är. Jag beställde en Voigo II 128MB, men fick en annan hemskickad. På den som jag har står det ingen model eller märke.

Det verkar måttligt förtroendeingivande. Menar du att du fick den i en kartong som helt saknade tryck? Inte ett varumärke? Att spelaren inte heller ens har ett märke?

Vad är det för hemsida du nämner?

Du borde nog kontakta säljaren, vilken det nu är.

• Medlem
  • Malmö
  • 2003-12-27 01:03

Det låter ju som det är något fel på USB-minnet / spelaren. Ett flash-minne ska ju dyka upp på skrivbordet (i OS X) som vilken extern disk som helst.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-27 11:00
Citat:

Skrevs ursprungligen av PJW
Det låter ju som det är något fel på USB-minnet / spelaren. Ett flash-minne ska ju dyka upp på skrivbordet (i OS X) som vilken extern disk som helst.

Utveckla? Jag kopplade in fars digitalkamera till macen och då dök den upp som en hårddisk på skrivbordet... men när jag senare skulle koppla in mors digitalkamera så dök den inte upp utan gick endast att få kontakt med via tex iPhoto.
Kan det vara samma sak här? För att få kontakt med mp3-spelaren krävs ett program?

• Oregistrerad
  • 2003-12-27 11:06

Normalt så brukar en MP3-spelare eller en Kamera tala om att det är en portabel hårddisk - men så är inte alltid fallet med allt : och då behövs det någon form av program att få kontakt…

Brukar finnas inställning på själva kameran (iaf på min Nikon 4300) där man kan välja om kameran ska fungera som en extern hårddisk (mass storage) eller endast hanteras via program såsom iPhoto (PTP??)

• Oregistrerad
  • 2003-12-27 12:13

Fast Klas ovan har en fet jävla punkt faktiskt

Jag tror Vogio är precis samma spelare som den Vion som jag har.
En sån här:

Min dyker upp på skrivbordet som flyttbar disk.
Det finns program till det chippet som sitter i, dock endast för PC. Det heter Sigma tror jag.

Har du en PC att kolla formatet osv från så kan jag maila program för spelaren. (om det nu är samma)

1
Bevaka tråden