Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

T610 vs. Z600

Tråden skapades och har fått 44 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2003-12-19 11:17
Citat:

Skrevs ursprungligen av Daniel F
@Eva
Frugan bryr sig lika mycket om vilken telefon som hon har som jag bryr mig vilken färg servetterna har.

OK, då är hon nog glad bara hennes telefon funkar då. Jag utgick från hur jag själv tänker, och jag skulle inte vilja ha min mans gamla telefon. Jag vill välja själv, gå och titta och känna på olika modeller och välja en som jag riktigt gillar.

Kommer ihåg när jag köpte min T68i, vad jag tyckte att den var fin. Nu skulle jag gärna kunna byta ut den mot nåt läckrare men har varken samvete eller pengar nog för att kassera en fungerande telefon så fort.

Förutom att jag gillar telefoner (och mac-prylar) så är jag mycket noga med servetternas färg. Helst vita tack.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-19 15:42

Nån som vet när T630 kommer ut i handeln?

• Medlem
  • 2003-12-19 15:50
Citat:

Skrevs ursprungligen av Milo
Nån som vet när T630 kommer ut i handeln?

Nästa år… mars april tror jag.

Det konstiga är att om man kollar tex. pricerunner så ser man att det finns ett gäng som lyckats lägga vantarna på en T630 redan. Bluffar dom eller har dom riktigt bra kontakter?

• Medlem
  • 2003-12-20 14:10
Citat:

Det konstiga är att om man kollar tex. pricerunner så ser man att det finns ett gäng som lyckats lägga vantarna på en T630 redan. Bluffar dom eller har dom riktigt bra kontakter?

Det finns ju dom som jobbar lite högre upp på Ericsson som har Z1010 redan var det någon som rapporterade.:)

Men de kan väl knappast lägga ut recensioner på pricerunner eller?

Jag tycker att z600 är ganska ful när den är uppfälld. Men det är klart en fördel att man slipper knapplås och skit…

Kom precis på en fördel till för T610. Man kan svara med en hand. Det händer ju att man bär en väska eller annat i en hand också ringer det. Med T610 (och alla andra icke flip) kan man svara. Men med en Z600 måste man använda bägge händerna om man inte kan pilla in tummen mellan de två halvorna och flippa till med handleden och på så sätt få upp den. Verkar i vilket fall vara hög tapp-i-markenfaktor på det.

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2003-12-21 15:13
Citat:

Verkar i vilket fall vara hög tapp-i-markenfaktor på det.

Verkar farlig faktor

• Oregistrerad
  • 2003-12-21 15:27
Citat:

Skrevs ursprungligen av XedoZ
Det finns ju dom som jobbar lite högre upp på Ericsson som har Z1010 redan var det någon som rapporterade.:)

Den var en snygg 3G lur. Undra när man kan köpa den? DEMO Egentligen så är det nog vansinne att köpa en telefon idag då 3G lurarna lär dyka upp på bred front kanske redan till sommaren?

Citat:

Skrevs ursprungligen av ••• ? •••
1kr talar för T610 i dagsläget i alla fall...

Jag förstår inte att man pratar om 1kr. osv. Telefonen blir ju betald, och mer därtill under bindningstiden. Självlurendrejeri kanske......
Det finstilta skall också läsas, som det brukar heta;

Erbjudandet gäller vid tecknande av 24-månaders Comviq DAG, KVÄLL, MAX eller POTT abonnemang. Under bindningstiden tillkommer en extra månadsavgift (60 kr för Nokia 3200 och Sony Ericsson T610, 100 kr för Samsung SGH-E700). När bindningstiden löpt ut gäller ordinarie månadsavgift. Inträdesavgift på abonnemanget 200 kr betalas i butik. Erbjudandet gäller fr om 24/11 och så långt lagret räcker, dock längst t o m 24/12 2003. Lokala avvikelser på telefonens färg kan förekomma. Telefonen är operatörsknuten till Comviq-nätet under bindningstiden, därefter kan en kod för att avlägsna spärren erhållas från Comviq till en kostnad av 350 kr

• Oregistrerad
  • 2003-12-22 18:30
Citat:

Skrevs ursprungligen av adress@mac
Jag förstår inte att man pratar om 1kr. osv. Telefonen blir ju betald, och mer därtill under bindningstiden. Självlurendrejeri kanske......
Det finstilta skall också läsas, som det brukar heta;

Erbjudandet gäller vid tecknande av 24-månaders Comviq DAG, KVÄLL, MAX eller POTT abonnemang. Under bindningstiden tillkommer en extra månadsavgift (60 kr för Nokia 3200 och Sony Ericsson T610, 100 kr för Samsung SGH-E700). När bindningstiden löpt ut gäller ordinarie månadsavgift. Inträdesavgift på abonnemanget 200 kr betalas i butik. Erbjudandet gäller fr om 24/11 och så långt lagret räcker, dock längst t o m 24/12 2003. Lokala avvikelser på telefonens färg kan förekomma. Telefonen är operatörsknuten till Comviq-nätet under bindningstiden, därefter kan en kod för att avlägsna spärren erhållas från Comviq till en kostnad av 350 kr

60x18 = 1080:- - 500kr i ringpott = 580:- + 200:- inträdesavgift = summa 780:-
60x24 = 1440:- - 750kr i ringpott = 690:- + 200:- inträdesavgift = summa 890:-

T610 kostar cirka 2995:- kontant. Så visst finns det pengar att tjäna om man vill binda upp sig med ett sådant erbjudande.

Citat:

Skrevs ursprungligen av ••• ? •••
60x18 = 1080:- - 500kr i ringpott = 580:- + 200:- inträdesavgift = summa 780:-
60x24 = 1440:- - 750kr i ringpott = 690:- + 200:- inträdesavgift = summa 890:-

T610 kostar cirka 2995:- kontant. Så visst finns det pengar att tjäna om man vill binda upp sig med ett sådant erbjudande.

Extra avgift 60 kronor per månad, betyder väl att det förutom det finns en ordinarie avgift + en ev. upplåsning på 350 kronor.
Går jag och köper den utan bindning, kan jag köpa den för 2795kronor.
Inget inträde+ingen fast avgift+ ingen förhöjd avgift+ ingen upplåsningskostnad+ att jag kan byta telefon eller operatör när jag vill.
OK ingen samtalspott, men det kan jag överleva.

Det är i alla fall bra att valfrihet finns - för både dig och mig. Så blir alla glada.
GOD JUL och Gott nytt.......

• Medlem
  • 2003-12-27 18:38

T630 skall släppas i början av februari enligt http://www.mobil.se/nyheter/visa.asp?id=7427&sid=1
Väntar på den, matchar ju både iPoden

Bevaka tråden