Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Billiga DVD-skivor i butik?

Tråden skapades och har fått 50 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-03 17:19

Jag vet att denna tråd handlar om DVD, men jag hittade denna länk,, och tänkte passa på att frågo om någon har beställt CD-R eller DVD-R från en icke svensk site..

en till

Citat:

Skrevs ursprungligen av Excelsior
Du frågade och jag svarade.

Bemöda dig inte med att svara eller kommentera mina inlägg i fortsättningen, eftersom du inte har något relevant att skriva över huvud taget...

Sammanfattar detta med att jag rekommenderar 4X BulkDVD vid bränning 1X hastigheten. Slutdiskuterat!

• Medlem
  • Malmö
  • 2004-01-09 20:30
Citat:

Skrevs ursprungligen av Samor
Onoff säljer DVD-R för ca 100 / 5 st. I alla fall i Östersund.

Kjell&Co säljer Fuji DVD-R/DVD+R för 418kr/25 pack. Tycker det är bra pris för bra skivor.

• Medlem
  • Malmö
  • 2004-02-23 08:34
Ursprungligen av malen:

Kjell&Co säljer Fuji DVD-R/DVD+R för 418kr/25 pack. Tycker det är bra pris för bra skivor.

Ovannämnda skivor kostar idag 349 kr/25 pack.

NetOnNet säljer Traxdata 2X DVD-RW i 5-pack för 109 kronor. Efter som många av oss bara har uppdaterade 2X Superdrive som på 4X-skivor drar ned hastigheten till 1X så är dess 2X-skivor ett vettigt val, för vem vill sitta dubbelt så länge och vänta på att bränningen blir klar? Jag kan naturligtvis inte gå i god för att skivorna är ett bra eller ett felfritt märke. Finns det inga tester av sådana media ??? NetOnNet har även 4X DVD-R från TraxData men då tappar man som sagt vad vinsten med snabbheten.

http://www.netonnet.se/item.asp?iid=51087

För den som missat det så skriver AppleStore följande:

En 2 x-SuperDrive skriver till 4 x-skivor med 1 x hastigheten, så om du vill ha högsta möjliga prestanda från din 2 x-SuperDrive rekommenderar vi att du fortsätter att använda 2 x-DVD-R-skivor

Fattar nada, körde Traxdatas 2X och det tog nästan 2 timmar och 48 minuter innan det bränt färdigt de ca: 75 minutrarna. ( eg. 8 fristående filmer ). Förvisso DVD-RW och inte DVD-R.

Macoteket säljer Traxdata 4X 25-pack för 250 kronor exkl moms. Alltså 312 spänn med moms... Det är det billigaste jag hittat än så länge... Tyvärr var dom slut idag...

• Medlem
  • 2004-03-08 17:46
  • Oregistrerad
  • 2004-03-08 21:11

Apple DVD-R 5-pack 4x = 118,50 inkl. moms.

Dessa skivor fungerar garanterat i alla spelare och brännare på marknaden, vilket inte är fallet med flertalet av de skivor som nämnts här. T.o.m. DVD-nördar med Asus-PC:n köper Apple-skivor när de får problem.
Vi får ofta frågor om varför DVD-skivorna man bränt inte funkar i DVD-/Combo-läsaren eller i kollegans Superdrive av annan revision. - Byt fabrikat på skivorna, är det enkla svaret. BulkDVD och Traxdata ligger i topp på fellistan.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-03-09 01:09

Billiga DVD-R skivor, det finns det i Göteborg. Jag köpte senast 25 pack på spindel för 195 kr, 4X skivor.
Köpte dem på www.inetdata.se och de har även postorder. www.pc-kungen.se har samma priser ungefär. Det är bra skivor och ingen har felat för mig ännu i alla fall. Även om man måste köpa på postorder tjänar man en del ändå mot andra som tar minst dubbelt så mycket. Bara som ett tips.

lajo

Köper 10-pack för 100 kr på en databutik vid St eriksplan, om jag nu bara kunde komma på namnet. Grym kvalité är det iaf på dom, efter att hård testat skivorna. Fungerar öcerallt, inklusive på PS2 som är känd för att ha usel DVD spelare.

• Oregistrerad
  • 2004-05-30 16:37
Ursprungligen av Christopher Anderton:

Köper 10-pack för 100 kr på en databutik vid St eriksplan, om jag nu bara kunde komma på namnet. Grym kvalité är det iaf på dom, efter att hård testat skivorna. Fungerar öcerallt, inklusive på PS2 som är känd för att ha usel DVD spelare.

Tricom tror jag i X-et St Erik och Torsg.

• Oregistrerad
  • 2004-07-21 23:27
Ursprungligen av bhagert:

Tricom tror jag i X-et St Erik och Torsg.

Och skivorna heter PRINCO, skulle jag tro. Var där idag och köpte brännare (LaCie FW) och lite skivor.

Här kan ni kolla priser och jämföra; http://buggy.no-ip.com/index.php#DVD

Schuckert eller någon annan ÅF:

Har Apples egna 2X DVD-R utgått?

Uppmärksamnmade vid min senaste beställning att Apple Store inte hade dem, endast 4X, likadant idag liksom på Macoteket. I så fall konstigt eftersom att de fortfarande säljer datorer med 2X Superdrive. För visst är det väl så att 4X media skrivs med bara 1X hastigheten i en 2X Superdrive. Eller är jag ute och cyklar?

Edit/tillägg:

För att knyta ann till tråden så använder jag personligen inte tillräckligt stora mängder DVD-R-media för att priset ska ha någon avgörande betydelse. Några kronor upp eller ner är av mindre intresse jämfört med att använda skivor som jag vet fungerar.

• Oregistrerad
  • 2004-03-09 14:46
Ursprungligen av Johan Andersson:

Schuckert eller någon annan ÅF:

Har Apples egna 2X DVD-R utgått?

Uppmärksamnmade vid min senaste beställning att Apple Store inte hade dem, endast 4X, likadant idag liksom på Macoteket. I så fall konstigt eftersom att de fortfarande säljer datorer med 2X Superdrive. För visst är det väl så att 4X media skrivs med bara 1X hastigheten i en 2X Superdrive. Eller är jag ute och cyklar?

Det stämmer så till vida att det inte går att beställa längre. Jag har dock inte testat med 2x SuperDrive och 4x media. Kollar detta med ett par kunder.

• Oregistrerad
  • 2004-03-09 15:17

Jag har bränt ca 50st apple 4x skivor på min powerbook 17, skivorna bränns i 2x

På Apple Store finns följande text på beskrivningen av 4X-skivorna:

En 2 x-SuperDrive skriver till 4 x-skivor med 1 x hastigheten, så om du vill ha högsta möjliga prestanda från din 2 x-SuperDrive rekommenderar vi att du fortsätter att använda 2 x-DVD-R-skivor.

stefanw, är du helt säker?

Edit: Tog bort utrymmeskrävande skärmavbildning.

• Oregistrerad
  • 2004-03-10 18:20

Jag skulle tro att den där texten gäller för de äldre modellerna av superdrive som sitter i de stationära. Jag använde 2x media i början, men övergick till 4x och jag har inte märkt någon skillnad i bränntid mellan de två, det är ju som sagt lite skillnad mellan strax under 30 minuter och en timme's bränning

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-30 15:02

Ica Maxi

Köpte i veckan 10 pack Memorex DVD-R 4x på ICA MAXI Haninge för bara 99 kr (det blir ca 8 kr + moms det). En massa platsburkar blir det över dock, men skivorna verkar fungera finfint!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-21 21:55

Jag hitta detta ställe med billiga råvaror för hembrännare wesellcd.com
lite dyr frakt dock..

Senast redigerat 2004-07-22 00:35
Bevaka tråden