Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mozilla 1.0 släppt!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu äntligen är Mozilla efter flera års hård utveckling redo för version 1.0. Förhoppningsvis är nu de sista buggarna fixade och stora företag som AOL och kanske Apple kan utveckla egna webläsare med Mozilla i botten. Nu kommer Internet Explorer få se lite konkurrens till sist.

Mer info på Moilla´s hemsida

Detta kanske är tillräckligt stor nyhet att ligga i ´Nyheter´, vad vet jag?

Ciryon

En Apple-browser har jag velat se länge, och det vore ju inte helt otroligt att Apple själva funderat på det.

Men som artikeln säger så kan det vara illa om MS får för hård konkurrens att de lägger ner all Mac-utveckling. Apple tjänar ganska mycket på att Office finns för Mac.

Jag gillar Mozilla, men jag kan banne mig inte downloada ngt ??
Hur kan det bli så?
När jag klickar på en länk till en fil så får jag upp en grå sida där det står att URL´en är skickad till "Speed download" men sen händer inget mer.
Och väljer jag att högerklicka och "save link as…"
så händer ingenting.

Alldeles nyss så dök faktiskt en Download ruta upp på en fil som jag tokklickat på 1 000 ggr för ett tag sedan, men den filen var korrupt och gick inte att använda.

Det finns INTE en enda inställning som har med nedladdning att göra vad jag kan hitta. Förut så fanns ju download location mm. men nu är det tomt.

Lite Arkiv X varning för jag har fått problem att ladda ner filer med Exploadern också (före detta!).

Taxam för tips om hur man fixar

- Slice -

mozilla win32 krashar när jag försöker logga in på 99mac

Tips!

Kör nåt program som uppdaterar prebindings efter att du installerat (dragit över programmappen till hårddisken) Mozilla 1.0. En av nackdelarna med Mozilla tycker jag är att den tar så grymt lång tid att starta upp. Det tog 14 sek, men efter att jag kört Xoptimize (http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?i...) startar den på 10 sek.
Inte bra, men bättre. Explorer startar ju på 3 sek...

  • Medlem
  • International user
  • 2002-06-08 17:04
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: - Slice -:
Taxam för tips om hur man fixar

- Slice -

Finns det inte ett fristående program som heter Speed Download (eller ngt?) som skall snabba upp filöverföringar i alla program? Låter som det är det du har strul med... (fast du borde ju veta om du installerat det!?!)

//mattan

  • Medlem
  • 2002-06-08 17:32
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Fredrik Sigbjörn:
mozilla win32 krashar när jag försöker logga in på 99mac

Inte här. Däremot måste man skriva in sitt lösen varje gång. Lite jobbigt, eftersom det är omöjligt att komma ihåg något i stil med LHKF7K.

Jag kan inte ta bort bookmarks! Asjobbit. Och jag kan inte flytta runt dem till den ordningen jag vill ha dem i heller. Bookmarks-hanteringen verkar inte funka så bra, eller är det bara jag som har det problemet?

  • Medlem
  • International user
  • 2002-06-09 20:57
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: essage:
Jag kan inte ta bort bookmarks! Asjobbit. Och jag kan inte flytta runt dem till den ordningen jag vill ha dem i heller. Bookmarks-hanteringen verkar inte funka så bra, eller är det bara jag som har det problemet?

Funkar felfritt på min burk...

//mattan

Det var för att jag hade valt kopiera i kontextmenyn från "imported IE favourites" och klistrat in bland de andra. Då gick de inte att ta bort. Slängde bookmarks-filen och valde att importera favourites.html istället. Då funkar det.

1
Bevaka tråden