Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gratis FTP

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-12 02:20

Sitter med min nya iMac med mitt nya OS X och vill inte använda gamla programmen i gamla slitna OS 9.

Men finns det då något bra, enkelt och gratis program för att lägga upp filer till min hemsida? Ja, enkelt behöver det ju inte vara, men bra och gratis.

Då detta är mitt första inlägg måste jag ju prova några figurer...

• Medlem
  • 2002-06-12 02:30

välkommen till 99mac först och främst!
det finns en uppsjö med olika ftpklienter till mac os x såklart.
de flesta finner du här: versiontracker
själv så använder jag mest netfinder. gamla hederliga fetch finns ju också för x.
kolla igenom listan som jag länkade till så hittar du säkert något freeware som är bra och passar dina behov.

salut!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-12 02:37

Fantastiskt snabbt och utförligt svar vid den här tiden på dygnet!

Tack för det, nu har jag lite att titta på i morgon.

Om du ska använda kommandoraden så rekommenderar jag NcFTP som också följer med systemet (uttalas "nic-ftp" tror jag).

• Medlem
  • Lund
  • 2002-06-12 13:18

Jag måste ju slå ett slag för Transmit.
Visserligen inte helt gratis, men eftersom någon nämnde avskrädet Fetch som inte heller är gratis så...

(Visst, 1996 körde jag också Fetch, och var helnöjd. Problemet är bara att det inte är 1996 längre, men det märks inte på Fetch.)

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: hugin:
Jag måste ju slå ett slag för Transmit.
Visserligen inte helt gratis, men eftersom någon nämnde avskrädet Fetch som inte heller är gratis så...

(Visst, 1996 körde jag också Fetch, och var helnöjd. Problemet är bara att det inte är 1996 längre, men det märks inte på Fetch.)

Tja, det är väl en smaksak, jag är helnöjd med Fetch, det gör precis vad jag vill, nu som då. Tycker inte ftp:andet har ändrat sig så mycket sen 1996 och jag är glad att det ser ut som det gör.

• Medlem
  • Skänninge
  • 2002-06-12 16:50

Hittade RBrowserLite på Apples hemsida för ett tag sedan.
Har inte hårdkört den, men verkar göra det den ska i en snygg Finder-liknande miljö. Och gratis!

1
Bevaka tråden