Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa e-mail klienten ?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har aldrig blivit riktigt nöjd med Mail.app eller Outlook Express eller Entourange eller Eudora... Ser nu att Mailsmith finns för OSX men kan inte finna att den hanterar IMAP. Någon som provat "Mailsmith 1.5.3" och ge en liten utvärdering, det ser ju lovande ut att den har spam-filter.

Varför är just ditt val av e-post klient det rätta valet ?

Jag vill ha Eudoras snabbhet, Mails enkelhet och Mailsmiths spamfilter, så vad göra ?

Olle

Jag använder faktiskt Mozilla´s mailklient. Den har alla funktioner jag behöver:

* Multipla POP/IMAP konton
* LDAP addressbok
* Filter funktion

Vet uppriktigt sagt inte vad man skulle kunna tänka sig att vilja har mer. Fast det kanske finns "Mail Powerusers"

Ciryon

Du kan ju först läsa och se vad "Jaguar" kan göra för dig!
http://www.apple.com/macosx/newversion/

Jag tillhör dem som byter email-klienter med jämna mellanrum "bara för att testa". Kommer dock alltid tillbaka till Eudora igen efter ett tag:
Snabb, enkel och har alla funktioner jag behöver inklusive "bounce"-kommandot som jag gillar skarpt.
Däremot är den väl inte särskilt snygg i OSX...

Ser fram emot nya versionen av Mail.app som verkar vara ett riktigt lyft!

--M

Nä, man kan nog inte anklaga Eudora för att vara för snyggt, det är ett som är säkert. Men i mina ögon och efter vad jag testat så gör jag precis som Maria, jag kommer tillbaka till Eudora. Programmet är långt ifrån perfekt, det känns lite åldrat, men ändå är det nåt som gör att det är svåröverträffat. Jag har massor av filter och kopiösa mängder mejl (själva mappen Mail Folder är på 97 meg just nu!) och ändå fungerar det snabbt och smidigt.

Är dock lite ovän med Eudoras sätt att citera med ett tjock svart streck i sidan, istället för vanliga hederliga > (det byts ut när man skickar det, men bara först då). Men det ska mycket till för att jag ska byta. Skall dock ta mig en ordentlig koll på Mail.app när Jaguar går skarpt.

Jag tutar på med Entourage. Av olika anledningar.
Kalendern. Koppla grupper och mejladresser till händelser. Ett måste för mig. Adressboken likaså.
Reglerna. Bra. Mailsmith kanske är bättre dock.

Online access till mailkonton.

News läsare.

Möjligheten att skapa "mejllistor" för grupper.
GUIet..

Det är en smaksak allting.. Men jag gillar Entourage skarpt. Även om jag inte direkt avskyr Eudora.. Men jag vill ha allt i ett fönster i Eudora precis som på PC versionen..

1
Bevaka tråden