Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sony DSR-11 - för o nackdelar

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örebro
  • 2003-12-29 22:01

Jag är i behov av en bandare och har sneglat på en Sony DSR-11.
Min behov är enkla, diga in material, lägga redigerat material på exakt tidskod och preview till FCP.

Men innan jag hoppar iväg mot butiken skulle jag vilja ha lite allmäna kommentarer (för- o nackdelar) om bandaren.

Finns de någon motsvarande...(EJ JVC bandare - har haft dåliga erfarenheter).

Senast redigerat 2003-12-29 22:12
  • Oregistrerad
  • 2003-12-30 01:22

Panasonic har haft en modell som heter AG-DV 1000 som har utgått men går att få tag på (i alla fall i USA), kostar runt 1000 (billiga USD) om de hittas. De har även en "bärbar" AG-DV 1 DC (1050 USD, list) samt en AG-DV 2500 men den verkar sub DSR-11 funktionsmässigt.

Även Sony har en bärbar DV-bandare som heter GV-D1000. Efter mkt letande laddade jag ner manualen, och den verkar även lägga in en tidskod. Så om allt det du vill göra är det du redan har nämnt, så med tanke på att det har sagts mig att det är samma mekanism i de bärbara som i de stationära (DSR-11 och AG-DV 2500) så borde du kunna klara dig med en bärbar, och spara en del pengar på kuppen att lägga på annat.

Har tyvärr ingen egen erfarenhet men det här är ungefär vad jag själv hittat när jag letat i det "överkommliga" prissegmentet. Tala gärna om vad det blev, och varför, när du väl bestämt dig.

• Medlem
  • Örebro
  • 2003-12-30 18:52

Panasonic AG-DV2500 bandaren va något intressantare än DSR-11:an. Jag dissar den billigare bandaren, stora DV band är bättre än MiniDV att mastra på.

Ett jätte tack för hjälpen.

Vill du ha rutexakt tidskod för t ex insert edit eller mastering duger ingen bandare med firewire styrning då detta protokoll är +/- 3 rutor, utan då krävs det en bandare med rs-422 tex dsr-45, jag vet ej dock med panasoni bandaren men skulle inte tro den har det

/Johanw

• Oregistrerad
  • 2004-01-08 01:25
Citat:

Skrevs ursprungligen av johanw
Vill du ha rutexakt tidskod för t ex insert edit eller mastering duger ingen bandare med firewire styrning då detta protokoll är +/- 3 rutor, utan då krävs det en bandare med rs-422 tex dsr-45, jag vet ej dock med panasoni bandaren men skulle inte tro den har det

/Johanw

Panasonic säger om AG-DV2500; "9 pin RS-422A control terminal (can be used as a source deck with linear edit controllers like AG-A850)" så den borde "fixa biffen" vad gäller denna fråga?

• Oregistrerad
  • 2004-01-08 01:28
Citat:

Skrevs ursprungligen av Gluffs
Panasonic AG-DV2500 bandaren va något intressantare än DSR-11:an.

Kan du berätta vad du grundar din åsikt på? I ett annat forum verkade den allmänna uppfattningen nämligen vara att DSR-11:an skulle vara något vassare. Mkt beroende på ljudmöjligheterna bl.a.

• Medlem
  • Örebro
  • 2004-01-13 00:34

Jag får nog ta tillbaka de jag skrev om AG-DV2500...jag pratade med en filur på TV4 som varmt rekommenderade DSR-11:an före Panasonicen.
Hans ord väger rätt tungt...han har jobbat som nyhetsplåtis i en herrans massa år, både inrikes och utrikes.

1
Bevaka tråden