Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Känner nån igen PB 1,25 Ghz ägare igen sig???

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har precis införskaffat den nya 15 tums 1,26 Ghz PB. Jag är besviken. Väldigt plastig känsla. Inte alls samma sammansättning och känsla av hållbarhet och kvalité som min gamla 667 mhz. Skärmen glappar i stängt läge. Tangenterna K, L, M, punkt och komma ger ifrån sig ett glappande ljud som om tangentbordet inte sitter fast ordentligt under. Värst är fläktljudet som har ett brummande ljud istället för ett skönt susande som tidigare. Så värst snabb är den inte heller. Är det nån annan som känner igen sig i min beskrivning? Tacksam för svar.

Har haft min 1,25:a i snart en månad, nöjd som tusan. Hör väldigt sällan fläktarna, burken känns riktigt gedigen och hastigheten är helt ok. Hade visserligen en iBook, så har kanske inte bästa referenserna. Känner dock inte igen några av din burks symptom.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-01-08 19:28

sitter och skriver på en 1,25 Ghz PB. Känner inte igen dina problem. Tangentbordet känss som den ska här. Angående skärmen så har väl Apple ökat avståndet mellan tangentbord och skärm för att undvika smuts på skärmen samt för att inte det ska bli tryck på akärmen (vita fält-problemet).

Du kanske haft otur och fått ett måndagsex.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Ryberg
Har precis införskaffat den nya 15 tums 1,26 Ghz PB. Jag är besviken. Väldigt plastig känsla. Inte alls samma sammansättning och känsla av hållbarhet och kvalité som min gamla 667 mhz. Skärmen glappar i stängt läge. Tangenterna K, L, M, punkt och komma ger ifrån sig ett glappande ljud som om tangentbordet inte sitter fast ordentligt under. Värst är fläktljudet som har ett brummande ljud istället för ett skönt susande som tidigare. Så värst snabb är den inte heller. Är det nån annan som känner igen sig i min beskrivning? Tacksam för svar.

Hur många sådan här trådar hade du tänkt öppna upp? Du har ju redan en på http://99mac.se/forum/showthread.php?s=&threadid=37366

Och i övrigt, nej jag känner inte igen mig. AluPB:n är gedigen stabil och ger ett otroligt stabilt intryck.

1
Bevaka tråden