Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Q6 + Suitcase X1 = Krångel

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nå'n som kör Quark 6 och Suitcase X1 och får det att lira utan problem?

Installerade dessa på en burk här på jobbet och blev grymt besviken. Typsnitten öppnas inte alls automatiskt och när man öppnar rätt typsnitt manuellt syns de alltsom oftast inte i dokumentet (det blir bara fragment av bokstäverna). Som lök på laxen hängde sig Q6 ofta i uppstarten så att det bara var att starta om burken!

Slutade med att jag avinstallerade skiten och installerade Q4.11 och Suitcase 10 igen!

Kör du Suitcase 10 i Panther?
Trodde X1 behövdes för att det skulle fungera. Tvekar inför att betala 49$ för att uppdatera ett program jag köpte för ett par månader sen...
Tycker inte »Typsnittsboken« fungerar för grafisk formgivning.
/johan

Just den burken kör inte Panther. Enda anledningen till uppgradering från Suitcase 10 till X1 var att Q6 krävde det.

Aha,
trodde det var systemets krav.
Undrar om de andra programmen fungerar utan X1?
Någon som vågat prova längre än jag.
Det totallåste sig för mig...

Jag har ett par installationer ute med Quark 6 och Suitcase X1. Sammanlagt runt 12 klienter, och allt funkar bra än så länge. En grej som kan inträffa är om man råkar avsluta Suitcase och sen startar Quark. Då funkar inte autoaktivering av typsnitten längre, man måste gå in och slå på den funktionen i den Xtension som hör till Suitcase. Det görs under någon av menyerna i Quark 6, kommer inte ihåg vilken.

Hur fungerar X1 med InDesign, Illustrator och Photoshop under Panther, vet du det Mattias?

Citat:

Skrevs ursprungligen av johan/c
Hur fungerar X1 med InDesign, Illustrator och Photoshop under Panther, vet du det Mattias?

Det funkar bra enligt min erfarenhet, se bara till att ladda hem uppdateringen från Extensis för att få kompatibilitet med Panther: http://www.extensis.com/suitcase/18h.html

1
Bevaka tråden