Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sony P12 (samma som P10) Svensk Manual?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2004-01-07 23:27

Försöker att hjälpa min farbror att hitta en manual till sin Sony P12 jag tror att P10:an är samma kamera med skillnaden att den är blå och kom med dubbla batterier och ett snyggt skinskal. Han köpte denna i Andorra i somras och fick med manualer på Spanska, italienska etc. Ingen Engelsk eller Svensk

Jag har registrerat hans kamera hos Sony och frågat om dom kan hjälpa oss att få en Svensk manual men vi får inget svar av dom! Jag har letat runt på nätet efter en ev. PDF men utan lycka!

Finns här någon som har denna kamera som kanske möjligtvis kunde kopiera den Svenska instruktionsboks delen till min Farbror?

Jag skulle bli jätte glad och min farbror ännu gladare!

  • Medlem
  • 2004-01-10 16:52

Japp det är samma kamera.

Jag hade samma problem för några månader sedan, min far köpte en P10:a från NetOnNet, då det inte heller följde me någon svensk manual.

Jag sökte på nätet efter PDF, men utan resultat, så tillslut mailade jag Sony, och efter 2 veckor fick jag följande svar:

Citat:

Hej,
En manual på svenska ska Din återförsäljare förse Dig med vid inköpet av produkten. De har möjlighet att beställa en åt Dig.
Om produkten är köpt utomlands kan Du faxa oss en kopia av kvittot, så skickar vi den åt Dig. Faxa på nr. 08-598 90 264, och bifoga namn och adress, samt vilket språk Du önskar på manualen.
Du kan även beställa en manual från vår underleverantör, Order Hemelektronik, på tel. 042-25 23 70.

Med vänliga hälsningar:
CIC Helpdesk, Rasmus.
Sony Sverige

De slutade med att min far beställde en manual från Hemelektronik, fast de tog rätt så bra betalt för den, 300-400kr tror jag. Så då kanske de är bättre o försöka få en från Sony eller pressa återförsäljaren att fixa en. Men en PDF tycker man ju annars borde finnas någonstans där ute. Jag frågade var man kunde få tag på en PDF i mailet till Sony, men de svarade de inte på som synes ovan.

  • Medlem
  • 2004-01-10 16:58

Såg när jag läste ditt inlägg igen att han varken hade svensk eller engelsk manual, en engelsk manual finns som PDF här:

http://www.docs.sony.com/release/DSCP10.PDF

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2004-01-10 18:39
Citat:

Skrevs ursprungligen av Salle
Såg när jag läste ditt inlägg igen att han varken hade svensk eller engelsk manual, en engelsk manual finns som PDF här:

http://www.docs.sony.com/release/DSCP10.PDF

Tusen tack Salle!

1
Bevaka tråden