Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ICQ mycket mycket seg

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-06-26 10:48

hej en kompis sitter i macos 9.2.2 och hans icq är mega seg, jätte slö text inmatning, har försökt att åtgärda genom att kasta iomega extension vilket har tendens att sega till hela os 9.2.2 men inte det hjälpte heller, hjäääääp nån.

• Oregistrerad
  • 2002-06-26 11:28

Var det segt redan när han installerade det eller har det blivit segare och segare? Prova ge ICQ mer minne men prova även att rensa i "Message history". Har man varit med ett tag kan historyfilen bli väldigt stor.

• Medlem
  • 2002-06-26 11:30

blev segt efter 9.2.2 installationen
men jag skall testa med mer minne eller rensa historyn då, tack så mycket

Jag känner igen det där. Vad har han för dator? Jag hade en iBook som ICQ i OSX gick segt som smör på. Tror inte att det finns något att göra åt det (om inte mer minne hjälper), det bara är så.

[ 26 Juni 2002, 12:00: Meddelandet ändrat av: McQ[G4] ]

Jag hade exakt samma problem på en G4 400 Mhz med OS 9.2. Jag testade först att tilldela mer minne, men det verkade inte hjälpa. Message History tömde jag också - hjälpte inte.

Sen kom jag på att det verkade som om ICQ slöade ner EFTER att skärmsläckare, eller rättare sagt strömspararfunktionen varit igång. Så jag stängde av all hårddiskvila och skärmsläckare, Nu fungerar ICQ som det ska! Mycket märkligt!

Har haft samma problem, fel. Jag har samma fel med vanliga ICQ. Den drar mycke kräm, speciellt när du har uppe ett meddelandefönster, förmodligen dåliga programmerare som är orsaken. Mirabilis är ju inte direkt kände för att göra fungerande prylar.

Mitt råd måste vara att prova en klon. Själv körde jag ICQ jämt ända tills nyligen då jag provade en klon, och den fungerar suveränt. Proteus var det. Men den finns bara för OSX tror jag?

Om du kör ett program för att kolla processorprestanda (finns detta för OS9?) så ser man hur mycke kräm ICQ tar, helt sanslöst mycket.

1
Bevaka tråden