Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad använder du Quick Keys till?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-28 12:44

I åratal har folk tjatat om Quick Keys och om hur himla bra det är. Nu har jag till slut köpt Quick Keys till OSX. Och kommer inte på vad jag ska använda det till!

Har ni några bra tips?

Nej

därför har jag aldrig skaffat det?

vad är det bra för?

Kör ett liknande program: "Key Xing", där jag har mappat lite knappar till funktioner i iTunes:

f9 : previous track
f10: play/pause
f11: next track

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-28 17:40

Axel,

antingen har du eller din arbetsgivare för mycket pengar.

Själv köpte jag Maya, innan prissänkningen, och nu vet jag inte riktigt vad jag skall ha det till.

Vänligen, Ylan

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-29 00:18

hehe Jag tror Maya är lite dyrare än Quikeys! Men en miljard gånger roligare! Vi kanske ska byta?

Vilket ger mig en idé: Man skulle samla alla prylar och programvaror man tröttnat på i en lokal som medlemmarna kunde leka i. Som på den gamla goda tiden. Kommer ni ihåg MAGIS?

Jag vill definitivt inte vara elak eller nåt sånt....men varför laddade du inte ned 30 dagars demon från cesoft.com innan du köpte den??

Det tråkiga med quickeys X är att den inte ens är i närheten av att vara lika användbar som version 5.0 för OS9...det saknas ett ton med funktioner.
Själv körde jag version 5.0 till 99% tillsammans med Filemaker och lade in egna kortkommandon som inte fanns i Filemaker. Funkade perfekt tills X versionen kom.

jepp....nu är det officiellt...Jag har tappat kollen helt och hållet...
*Per knallar ut i vedboden och bankar huvudet i huggkubben*

Såg precis att det tydligen hade kommit en version 1.5 av Quickeys X...WHOOPIE!!! En massa godsaker har tillkommit sen verison 1.0....var lite ledsen ett tag för att jag skulle få musarm igen av att jaga råttan hela tiden i filemaker....inte nu längre...fram med kreditkortet..här skall det köpas program!!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-29 11:57

Det var taskigt sagt Per! Nu får du dela med dig av dina Quickeys tips som straff!

Användes på lokala tidningen för att göra diverse saker i Photoshop. Starta Fotolook. Rotera bild. Ändra till CMYK-läge. Ändra till rätt storlek och upplösning etc.

Det var innan funktionsmacron fanns i Photoshop.

• Medlem
  • 2002-07-04 10:31

Använder inte QuickKeys nu. Nöjer mig med att starta makron mha f-knapparna på min iMac. Typ "kopiera bilderna från kameran och lägga dem i en mapp med dagens datum och sedan tömma kameran och mata ut den" och liknande.

1
Bevaka tråden