Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SVCD H***te!!!

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Harestad
  • 2003-02-01 15:06

Varför funkar det inte att spela upp SVCD filmer i Quicktime???
Jag har den där MPEG 2 codecen, men det funkar fortfarande inte!!!

I VLC laggar det bara, har testat fyra filmer.

Så himla svårt borde det väl inte vara att göra ett program som kan spela upp SVCD filmer? Eller har jag fel?

Nån som har ett tips på program, inte VLC.

P.S. har iMac 17" med 512MB i ram så det borde väl inte lagga? har jag gjort något fel vid installationen? D.S.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-01 15:16

Tips är att testa mplayer:

http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=16623&db=mac

Det fixar de flesta format som finns utan större problem. Dubbelkolla även så du inte har nått skit igång i bakgrunden på maskinen. Detta görs lättast genom processmanager eller terminalen.

Mac VCD funkar perfekt finns här

/Krille

Citat:

citera: Nån som har ett tips på program, inte VLC.

Varför inte?

Om det hackar; stäng av ALLT annat och stäng alla finder fönster. VLC funkar utmärkt på min G4 350 med ATI Rage Pro 128.

[ 01. februari 2003, 16:39: Meddelandet ändrat av: Andersson ]

Frågan är varför du har köpt MPEG2 codecen utan att ens veta vad den är till för?

Annars, MPlayerOSX rekomenderar jag. Om det får slött så är det något vajsing med din installation.

Citat:

citera: Frågan är varför du har köpt MPEG2 codecen utan att ens veta vad den är till för?

Den är väl till för att plocka screengrabs från filmer?!

  • Medlem
  • Harestad
  • 2003-02-03 12:09

Jag har installerat MPlayer men när jag ska spela upp en film så står det att den inte hittar "mplayer". Den ger sökvägen: usr/local/bin/mplayer. Men jag hittar varken "usr" eller "local".

Hur skriver man in sökvägen om programmet MPlayer ligger i mappen "Program" i min hemmapp.

Ladda hem senaste MPLAYER ( 1.1 ) , då slipper du installera binaries och allt därmed... nu är allt i samma applikation - bara dra och släpp installation.

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/16623

  • Medlem
  • Harestad
  • 2003-02-03 13:24

Tack, ska testa det när jag kommer hem.

Men varför frågar den efter något som inte finns?
Jag kanske bara har laddat hem en update lr nåt

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Jimmy Wulff:
Men varför frågar den efter något som inte finns?
Jag kanske bara har laddat hem en update lr nåt

Du hade bara laddat hem ett grafisk skal till ett program. Men det ändrades senare (i 1.1 tror jag), så nu räcker det med det programmet.

  • Medlem
  • Harestad
  • 2003-02-21 08:05

Problemet fixades inte med MPlayer . heller men sedan kom VLC 0.5 (lr nåt) och sedan funkade det.

Fast VCD har problem i "skarvarna" när man ska byta skiva om filmen ligger på två eller fler skivor. Det börjar lagga då, både ljudet och bilden...

Har inte hunnit testa med den senaste versionen
(0.5.2, lr nåt)

1
Bevaka tråden