Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Program liknande Kazza?

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Österåker
  • 2004-01-14 10:01

Finns det något program liknande Kazza till mac där man kan söka efter musik mm gratis?

  • Oregistrerad
  • 2004-01-14 14:58

LimeWire=suxx men d funkar DC= Bra program lite svårare dock

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-01-14 15:06

Poisoned (freeware)
Acquisition (Shareware, USD10, tror jag)

  • Oregistrerad
  • 2004-01-14 20:56

DCGUI-QT (http://dc.ketelhot.de) - En annan variant av DC. Har inte testat så mycket, men den verkar lite krånglig.

Använder DC för det mesta.

  • Oregistrerad
  • 2004-01-14 21:11

DCGUI e ganska lätt men svårare än NMDC såklart men bättre till mac

DCGUI är grymt segt (på något äldre macar iaf), men fungerar ändå mycket bättre än neo-modus client för mac!

carracho & ftp regerar

  • Oregistrerad
  • 2004-01-14 21:28

"carracho & ftp regerar" ehh och d e?

  • Oregistrerad
  • 2004-01-14 22:04

Satt väldigt mycket på DC förr, när hubbar som sweden1.myftp.org osv hade dåliga skript för att kolla vilken lina man hade. Man kunde vara där flera dagar utan att bli nerkopplad! Det var ett paradis.

Men eftersom alla BRA hubbar gör det svårare för oss som har "dåliga linor" (nästan allt under 10mbit) att komma in, och att vissa hubbar inte tar emot dcgui / NMDC klienter heller, så skiter jag i DC (iallafall tills jag fått 10mbit+).

Ska du ha musik så rekommenderar jag Nicotine, en SoulSeek klon för Linux, Mac OS X osv. Funkar riktigt bra, och man hittar mycket artister som jag alldrig hittat på DC. Dessutom är folket där väldigt trevligt.

Här finns manual för installation under Mac OS X.

Citat:

Skrevs ursprungligen av axxe
"carracho & ftp regerar" ehh och d e?

http://www.carracho.com

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-14 22:25

BitTorrent är bra när man väl har hittat torrent-filer. Men det är svårt att hitta såna. Det bästa sättet är nog att söka med program som Poisoned, men då går man ju över ån efter vatten.

Aqusition = Bäst gränssnitt och funktioner, OK nerladdningar

iSwipe = Dåligt gränssnitt, nerladdningar funkar sällan

LimeWire = Java, behöver jag säga mer

XNap = Inga nerladdningar, bara hotbrev

Direct Connect = Snobbklubb (man måste dela ut 5 GB för att öht använda det) (ta inte illa upp DC-användare, jag är bara avundsjuk)

Poisoned = Näst bäst gränssnitt, bäst nerladdningar, freeware. Bäst!

  • Oregistrerad
  • 2004-01-17 18:10
Citat:

Skrevs ursprungligen av Rajje
Direct Connect = Snobbklubb (man måste dela ut 5 GB för att öht använda det) (ta inte illa upp DC-användare, jag är bara avundsjuk)

Inte behöver du 5 gb (och uppåt) för att använda DC, men det underlättar ju.

http://rexik.wz.cz/hublist.txt

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2004-01-17 19:46

mlMac är väl den klienten som är bäst tycker jag.

Stöder soulseek, fasttrack (kazaa), bittorrent, edonkey och directconnect. Gnutella, opennap och openft är på g, men funkar inte i nuvarande version.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Kalle W
mlMac är väl den klienten som är bäst tycker jag.

Stöder soulseek, fasttrack (kazaa), bittorrent, edonkey och directconnect. Gnutella, opennap och openft är på g, men funkar inte i nuvarande version.

mlMac kommer inte in på min burk igen i alla fall. Fick sirap i systemet som inte gick bort.....
Möjligt att det är uppgraderat nu men jag har hittat Poisoned och Bittorrent i stället.
Kan ladda ner med bägge och samtidigt bränna en DVD och surfa på nätet.
Stabilt!;)

Citat:

Skrevs ursprungligen av Rajje

LimeWire = Java, behöver jag säga mer

Du vet att Aqusition är Java också? Skillnaden är att den inte byggd crossplatform.

Jag kör DCGUI-QT vilket funkar sjysst! Lite lustigt gränssnitt kanske men stabilt och snabbt. Kör man multidownloads - typ klickar på flera lika filer från olika användare - så kan man få ett riktigt högt tempo. Fick ner en fil på 700 mb på högst tio minuter.
Jämfört med neo-modus version som inte uppdaterats på länge och som är hyfsat labil - man blir även ofta kickad för att den inte stöder dc++ - så är DCGUI-QT helfin. Gränssnittet går ändra i inställningarna!
När vi ändå är i farten och snackar alternativ så rekommnderar jag Icy Juice! En grym ICQ-klon. Originalet är ju inte för sjysst, varken uppdateringsmässigt eller utseendemässigt. Enda nackdelen är att alla "vänner" försvinner och måste läggas till igen. Annars är det snyggt och snabbt!
Rekommenderar även (som så många andra) att använda VLC (videolan.org) för att spela alla typer av filmer. Funkar fint med helskärm... gärna på teven:-)

Jag tycker att om man kunde kombinera Direc Connect och DCGUI kunde man få något som är ganska ok, multidownload från DCGUI och möjligheten att kunna komma in på fler hubbar (Man brukar inte kunna komma in på vissa med DC för att ma använder nån tag som inte går) med gränssnittet från DC, där man kan öppna någons fillista och se vad just den personen har och dessutom kunna spara adresser till hubbar och även kunna ta bort filer ur download-lön.
Jag vet inte, det här kanske går med dcgui men jag har inte lyckats knäcka det i så fall.....

Citat:

Skrevs ursprungligen av isawyouonbus15
När vi ändå är i farten och snackar alternativ så rekommnderar jag Icy Juice! En grym ICQ-klon. Originalet är ju inte för sjysst, varken uppdateringsmässigt eller utseendemässigt. Enda nackdelen är att alla "vänner" försvinner och måste läggas till igen. Annars är det snyggt och snabbt!

Icy Juice är riktigt bra, kan utvecklaren bara få filöverföringen och att tillåta en att stänga fönstret och fortfarande vara online att fungera fullt ut så är jag beredd att betala för att använda programmet.
Har du kört en senare version av ICQ så har dina kontakter laddats upp till någon av ICQ-servrarna. Då är det bara att hämta ner dem igen via menyn Contact > Import from ICQ Servers...

  • Oregistrerad
  • 2004-03-08 13:13

Ähh det bästa DC alternativet är
MacDC - http://www.stacken.kth.se/~mhe/mac-dc.shtml

Det är fortfarande i beta stadiet men det känns mer komplett och intuituivt än måna av åvanståeende programn.. Såklart så saknas fortfarande många funktioner med det kommer.. Version 0.2 är nyast

Ursprungligen av jockeleu:

Ähh det bästa DC alternativet är
MacDC - http://www.stacken.kth.se/~mhe/mac-dc.shtml

Det är fortfarande i beta stadiet men det känns mer komplett och intuituivt än måna av åvanståeende programn.. Såklart så saknas fortfarande många funktioner med det kommer.. Version 0.2 är nyast

CDGUI är också en bra DC klient, kan dock vara seg på lite äldre datorer men fungerar jättebra i övrigt..

  • Oregistrerad
  • 2004-03-08 16:25
Ursprungligen av Oliver P:

CDGUI är också en bra DC klient, kan dock vara seg på lite äldre datorer men fungerar jättebra i övrigt..

Går segt på min G4 1GHZ, extremt segt och fult är det också.. sen är det för gammal versioner de släpper till MAC.. kommer inte in på hälften ab hubbarna..

Annars har den potential

1
Bevaka tråden