Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

har routerproblem här - hjälp!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej på er alla!

mitt första inlägg här på 99mac.se är för att jag har ett problem...

har införskaffat en router, D-link 614 +, och ett apple airport kort för att köra trådlöst hemma.

har försökt att göra denna, enligt säljare och leverantör, mcyket enkla installation utan att lyckas. någonstans klickar det...

då jag skall konfigurera routern så kommer jag till den sista posten som säger att routern nu skall bootas om... detta sker aldrig...

önskar därför att få komma i kontakt med ngn som har löst eller känner till detta problem.

snälla, maila mig uppgifter så kontaktar jag dig eller svara här på detta forum.

hoppas att härigenom kunna få lösning på mitt problem.

vad jag sitter med: [facts]
powerbook g3
os 9.2.2
bostream
apple airport
d-link 614+
airport v. 1.1

tills dess - ha det bra!

med vänliga hälsningar
stefan andersson
herman design sthlm

som nås på stefan.andersson@herman.se eller 08 663 65 14.

  • Oregistrerad
  • 2004-01-15 15:00

Exakt samma sak hände mig när jag installerade min di-624+.
Jag kringgick problemet genom att helt enkelt strunta i konfigurationsguiden och gjorde inställningarna manuellt.

Istället för att klicka på "Run wizard" så får du gå igenom Wireless, WAN, LAN och DHCP. Där har du de grundläggande inställningarna du behöver göra.

Om det inte är något du inte förstår efter vägen är ett tips att läsa i manualen som ligger på cd:n i kartongen. Alternativt ladda ner den från d-link.com

Lycka till!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-15 15:49

Stefan,

Vilken webbläsare använde du då du konfigurerade Routern!?

Jag har för mig att jag haft ett liknande problem, provade flertalet gånger, men fick inte till det.

Bytte (tillfälligt) från Safari till IE/Netscape å vips så fungerade det...

Så,

Bit i det sura äpplet å kör IE en stund...

Har också haft problem med webinterfacet på D-Links burkar. Kör IE så funkar det!

vill bara tacka för de tips jag fick!

jag gjorde så att jag skippade "wizard" och vips så gick det att komma ut på nätet...

med vänliga hälsningar
stefan andersson

1
Bevaka tråden