Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bra forum för videoproduktion?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vilka svenska forum är ledande inom videoproduktion?

99musik har ju fått ett starkt fotfäste inom musikproduktion har jag märkt.

Hej.
Jag är dagsfärsk på detta forum så kanske upprepar jag saker som tidigare sagts?

Ont om svenska forum, men några tips:

www.independent.nu
(www.filmcafe.nu)

Annars finns ju

www.2-pop.com
www.dv.com
www.abcdv.com

Citerat ifrån FilmCafe.nu:
"Antalet besök på filmcafe.nu stiger oavbrutet. Vi har sedan mätningarna började 8 april, 2002 haft 102 116 sidvisningar. Det är i genomsnitt 8509 sidvisningar i månaden! (statistik tagen den 7 april)"

99mac har oftast cirka 250.000 eller fler sidvisningar per dag

En fråga: Hade det inte varit cool om 99film hade en egen Quicktime-server där man kunde lägga ut sitt content som previews?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-18 12:57

En mycket bra och övergripande forum-site är:

www.creativecow.com

De har separata forum för, i stort sätt, allt - After Effects, Encore (PC…), Final Cut, Final Cut hårdvara - you name it. Mycket bra info och hjälp kan man få där.

Vore kul med en 99film-server, visst!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
En fråga: Hade det inte varit cool om 99film hade en egen Quicktime-server där man kunde lägga ut sitt content som previews?

Well, det talade jag och Jörgen B om för ca 1 1/2 år sedan, om ett 99film.
Var beredd på att det kommer gå åt en himmla massor av mer bandbredd om du skall serva filmer..

Japp - det får man räkna med.

Det gäller bara att hitta en lösning för problematiken (täckning för för bandbreddskostnaden)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-18 19:25
Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
En fråga: Hade det inte varit cool om 99film hade en egen Quicktime-server där man kunde lägga ut sitt content som previews?

Jo jag skulle gärna se att det fanns ett 99film, men undrar om det verkligen finns underlag för ett helt forum? "Videoproduktion" är inte särskilt välfrekventerat och frågorna som behandlas där är ofta elementära och ganska ointressanta. Fast 99film skulle förstås kunna locka till sig mer avancerade användare.

Jag håller med!
99film hade varit mycket intressant!
För mig är det alltid oerhört givande att se andras verk och bli inspirerad. Och dessutom ett forum och kontaktnät för oss designers och filmskapare inom tv och film hade varit ovärderligt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-18 21:54

Håller med Jocke Anka.

Frågan om om det finns tillräkligt sug för detta i Sverige? Tom större forum av typen Creativecow eller 2-pop kan vara "döda" till och från.

Men skulle man lyckas få in "inspriations" forum med olika typer av filmer (animering, kortfilm, reklamfilm av olika stilar m.m) tror jag i vart fall folk på mitt jobb skulle uppskatta. Det förusätter ju att det växer och blir något!

Som någon sa tidigare - räkna med att en helvetes massa bandbredd går åt. Vi har varit kontakt med företag i England som hostar ett videoarkiv där man "nätt och jämt" klarar sig med 100 Mbit in/ut.

1
Bevaka tråden