Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sortera bokmärken i Netscape...

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Haninge
  • 2003-02-07 12:49

Det bär mig emot att använda IE. Men det finns ett irritationsmoment i Netscape som jag inte lyckats klura ut, men som ännu mer irriterande är hur lätt som helst i IE...

Nämligen att sortera mina bokmärken på ett enkelt och smidigt sätt, utan att först behöva exportera dom och sedan importera dom igen...

Jag vill helst att det är jag som har missat någonting...!

Tack på förhand för hjälpen...

• Oregistrerad
  • 2003-02-07 13:29

Ett sätt som jag använde, då jag använde Navigator var att öppna bokmärkesfönstret (command + B). Där ligger alla olika bokmärkesmappar och om du har en massa "lösa" bokmärken i fönstret är det bara att dra och släppa dem i rätt mapp, eller först göra en ny mapp, eller ny mapp i mapp osv. Ny mapp, bokmärke, separator etc. finns under File menyn. Vill man lägga ett nytt bokmärke i en speciell mapp är det bara att markera mappen genom att klicka på den en gång, välja "new bookmark" från File menyn och skriva in. Det finns säkert bättre sätt, men det var OK för mig.

Jepp, dra och släpp är enklast tycker jag,
fast det är ändå enklare att lägga dom rätt från början, när du vill lägga till ett bokmärke, välj; bookmarks;file boomark, och lägg det där det skall vara från början, du kan också skapa en ny mapp där om du inte har någon som passar

F :rolleyes:

• Medlem
  • Haninge
  • 2003-02-08 14:01

Tack för tipsen...

Ja, det verkar vara på det sättet... Och det är också så som jag försöker att hålla reda på det, men tyvärr är det ohållbart i längden att jag dagligen skall sitta och administrera URL:erna på den där neanderthalernivån.

Det går ju att sortera dom i bokmärkesfönstret och dom lägger sig ganska riktigt snällt där jag droppar dom. En namnsortering går också bra i det läget, men sorteringen följer tyvärr inte med när jag stängar fönstret och skall börja använda dom.

Jag vet inte hur många URL:ar en normal användare behöver, men i mitt yrke är det ganska många att handskas med och varje dag tillkommer det flera...

Det är klart att jag skulle kunna övergå till IE, men det vore ju en synd att skulle kapitulera över en sån S***sak.
Bill Gates ingår inte i mitt valde livsmönster...!

Tabbarna i Netscape är fullständigt suveräna, men sorteringen är också otroligt viktigt.

Alternativt, finns det någon annan webbläsare som skulle kunna lösa problemet. Kostnaden spelar ingen roll, men jag vill gärna ha både tabbar och sortering, eller kanske någon annan intelligent lösning...

:rolleyes:

Vet inte vad det är för fel, har du droppat ett bokmärke i en mapp så SKALL den ligga kvar i den, det gör hos mig, jag har både importerat och exporterat hela bookmarksfilen mellan olika program och det har alltid fungerat

F

1
Bevaka tråden