Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förtvivlat läge: Mitt iPhotobibliotek går inte öppna!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skänninge
  • 2004-01-20 09:24

Har använt CarbonCopyCloner för att backuppa hela min användarmapp, inkl. iPhotobiblioteket, inför en formatering av hårddisk och ominstallation av systemet (10.3).

Men nu när jag försökte lägga tillbaka biblioteket i Bilder-mappen så iPhoto kunde hitta dem igen, upptäckte jag att alla bilder har blivit korrupta! Varken iPhoto, Förhandsvisning, Graphic Converter eller Photoshop Elements vill kännas vid att det är bilder!

Behörigheter reparade.

Rotatde fram en gammal Norton som jag "hade" liggandes (ver. 6) som säger något i stil med att "resource-fork dammaged" på filerna och han vill göra alias av hela klabbet så jag kan ersätta dem med backupper. Det sura är ju att det Är backuppen som bråkar...

Finns det något att göra? Är det CCC som har ställt till det? Ska jag göra på något annat sätt med programmet? Har plockat ut filerna genom att öppna skivabilden (.sparseimage).

Snälla hjälp! :rolleyes:

• Medlem
  • Skänninge
  • 2004-01-21 21:07

Ingen som kan hjälpa mig?:(

Om inte ens GraphicConverter kan öppna bilderna så låter det rätt allvarligt...

(Sen kan man ju vara efterklok och hävda att man aldrig har en backup om man inte samtidigt har original, alltså vid varje enskilt tillfälle har minst två kopior av allting. Så om man ska formatera om sin hårddisk och är rädd om innehållet bör man ha dubbla kopior.)

testa att manuellt sätta filtyp med filebuddy, kolla först på en "normal" jpg, eller va de nu är för format, sen sätter du samma värde på nån av de trasiga filerna, kanske funkar de att öppna.

Jag hade samma fel fast me nåt gammalt pagemaker-dokument, fungerade att öppna efter proceduren med Filebuddy

1
Bevaka tråden