Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PalmDesktop för OSX 10.3

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-26 18:45

Jag har stora problem att få in PalmDesktop på G4:an på jobbet. Har även testat på en PowerBook.

G4:an kör 10.3.1 o PowerBooken kör 10.2.8. Det funkar inte. Programmet "klara inte riktigt av" att installeras. Det avbryts.

Jag vet att när jag uppdaterade en maskin här från 10.2.8 till 10.3 så fick jag manuellt flytta lite filer för att få Palm Desktop att lira. Jag får felet:

"The application "HotSync Manager" could not be launched because of a shared library error: "4<HotSync Manager><HotSync Manager><HotSyncLib.PPC><>"

Någon som har något tips om hur jag löser detta?

  • Oregistrerad
  • 2003-11-26 21:33

Hade samma problem. När jag tittade lite nogrannare så var det, har jag för mig, just managern som såg konstig ut efter installation. Hade ingen symbol på den.
Har du en riktig symbol på din?
Jag tog helt enkelt en från en backup jag hade och drog rakt in och ersatte den som installerats, då funkade det.

Martin

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-26 23:54

Jag har ingen backup, det är problemet.

  • Oregistrerad
  • 2003-11-27 06:30

Jag kan skicka över just den till dig om det är just det problemet du har.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-27 09:09

Vore snällt!

Läs dina privata meddelnaden.

  • Medlem
  • 2003-11-27 18:59
Citat:

Skrevs ursprungligen av Martino
Jag kan skicka över just den till dig om det är just det problemet du har.

Du har inte lust att hjälpa ännu en stackare som har problem?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-27 19:46

Det tog lite tid, men vi löste det

Det är en HotSync Lib-fil som saknas... Om du inte fått den imorn så kan jag skicka den.

Sjukt att inte Palm lagt ut en fix på detta!

"Palm confirms that Desktop Software 4.1 problem We previously reported problems with the installation of Palm's Desktop Software 4.1 under Mac OS X 10.2.8." - www.macfixit.com

JW

Har suttit och brottats med detta joxiga problem i några timmar nu... för att se att vännerna här naturligtvis redan har en lösning...
Kan någon hjälpa även mig med denna oinstallerade fil?
Eller ge mig ett namn (och läplig plats att lägga den) så kanske den går att gräva fram ur installern (?)

mailadress

  • Medlem
  • 2004-01-22 02:07

Hade samma problem tills jag packade upp installationsfilen med en uppdaterad Stuffit. Sedan dess kört utan problem.

Jag har Stuffit DLX 8.0 som det inte händer något med...

1
Bevaka tråden