Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iLife ´04

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-01-22 20:34

Är det så att man måste betala pengar nu när man vill ha det nya iMovie, jag kollade runt lite på apples hemsida och tänkte dra ner iMovie 3.0.3 för jag hade utav någon anledning tagit bort det gamla, men då kommer jag bara till iMovie 4 sidan.
Och den hittar den inte på programuppdateringarna heller. Jag kör 10.3.2
Lite snålt av apple att inte släppa iMovie & iPhoto gratis längre!

Så mina frågor är:

1. Är iMovie 4 gratis
2. Går det att få tag på iMovie 3.0.3 fortfarande
3. Varför?

//Max

• Oregistrerad
  • 2004-01-22 20:41
Citat:

Skrevs ursprungligen av Max Wik
Så mina frågor är:

1. Är iMovie 4 gratis
2. Går det att få tag på iMovie 3.0.3 fortfarande
3. Varför?

//Max

1/ Nix... inte ännu och ingen vet väl om den blir…

2/ Provat på apples downloadsidor?, annars är den ju på installationsCD:n…

3/ Varför vadå? Varför fåglar flyger? Tja, vad skal ldom annars göra med vingarna? Försöka göra pizza?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-01-22 20:50
Citat:

Varför vadå? Varför fåglar flyger? Tja, vad skal ldom annars göra med vingarna? Försöka göra pizza?

Jaa varför inte tänk vad många pizzor det skulle bli... ooo pizzaa mmmmm... Nej men jag tänkte att det är lite skumt att de inte släpper iMovie 4 gratis... Men men... pengar är pengar...

• Oregistrerad
  • 2004-01-22 21:56

Skumt?

Är ju som att säga att alla som äger en 1974 Saab borde få en ny 95 Aero gratis för att den är uppgraderingen...

Ärligt talat, iLife '04 är extremt lågt prissatt. Visst, vi är vana att det har varit helt gratis och visst, vill man inte ha GarageBand så kanske det känns onödigt, men det är ändå ett riktigt lågt pris.

Jag vet inte om ni kommer ihåg det, men det ryktades faktiskt om att iLife skulle kosta redan för ett år sedan drygt, men att Jobs ändrade sig strax innan MWSF och lät det vara gratis.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-22 23:02

Det blir dock lite lustigt om man köper nya versioner av Panther. Tidigare har iPhoto, iMovie med fler program ingått. Gäller det även fortsättningsvis? Och är det så är vi "early adopters" av Panther lite blåsta. Om inte är det synd men kanske mer logiskt.

Lite synd är det ju att iLife kostar pengar. Det första negativa visar sig på en av de bästa jämförelsesida mellan OS X och XP. Det resulterar i att OS X inte kan tillgodoräkna sig detta förmånliga programpaket i jämförelsen. Hoppas inte för många liknande tester, tidningar mm. resonerar likadant. Då skulle vår kära digitala hub inte verka så bra i presumtiva switchares första anblick av OS X.

January 13,
As long as iLife '04 is not free it will not be considered as part of OS X :(.

http://www.xvsxp.com/

• Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2004-01-23 09:12
Citat:

Skrevs ursprungligen av jolander
Lite synd är det ju att iLife kostar pengar. Det första negativa visar sig på en av de bästa jämförelsesida mellan OS X och XP. Det resulterar i att OS X inte kan tillgodoräkna sig detta förmånliga programpaket i jämförelsen. Hoppas inte för många liknande tester, tidningar mm. resonerar likadant. Då skulle vår kära digitala hub inte verka så bra i presumtiva switchares första anblick av OS X.

January 13,
As long as iLife '04 is not free it will not be considered as part of OS X :(.

http://www.xvsxp.com/

Programmen ingår ju dock vid köp av ny mac...

1
Bevaka tråden