Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ändra webläsare som standard!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag startade min Dual G5 så var den inställd på Explorer som förval, jag vill ha Safari.. Jag får inte upp eller fick upp någon dialog om vilken jag ville ha som förval.

Hur ändrar jag så att Safari skall vara mitt förval någon som vet?

Apple är lite fula och har flyttat denna inställning från Systeminställningar (där den rimligtvis borde vara) till Safari. Så för att byta standardwebbläsaren måste man köra igång Safari och gå in i dess inställningar för att ändra. Micrsoftfasoner om du frågar mig.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Adrian B
Apple är lite fula och har flyttat denna inställning från Systeminställningar (där den rimligtvis borde vara) till Safari. Så för att byta standardwebbläsaren måste man köra igång Safari och gå in i dess inställningar för att ändra. Micrsoftfasoner om du frågar mig.

Tackar!!!

Det var inte där jag trodde jag skulle hitta inställningen

Näe, det är det som gör det så fult tycker jag. Om man t.ex. använder IE och Camino som webbläsare så måste man ändå starta Safari för att byta förvald webbläsare.

På nätet har jag läst att Apple har flyttat ännu fler inställningar från Systeminställningar till sina egna program i Panther. En dålig trend tycker jag.

Apple köper ju upp Logic och gör egna program ... verkar som Apple vill att man bara skall köra deras program i framtiden..

På både gott och ont!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-23 11:08

Jag upptäckte detta tilltag häromdagen, dålig M$-stil! Man kan faktiskt ha inställningarna i Safari och i inställningspanelen.

Klart jag kan förstå Apples motiv när folk sitter och sörjer IE till macen (som måste vara den sämsta "stora" webbläsaren, alla plattformar inräknade) men nej! så här gör man inte!

Dessutom vill jag kunna ställa in hjälpprogram för andra protokoll som man kunde göra i 10.2. Vad är det som händer?

Well. Om Apple skulle vara i MS kläder skulle det inte vara någon skillnad mot hur MS är nu. Säkert värre på många plan. KAnske skulle vara säkrare. Men dom skulle säkert hålla på med andra konstiga saker

1
Bevaka tråden