Jag har en G5 1,8 GHz singelpropp (som börjat krångla som attans!
Det började med att datorn satte på fläktarna på fullt ös medans jag var i tvättstugan, gissa om jag fick panik när jag kom upp och hörde oväsendet!
Detta har hänt ett flertal gånger nu, men det mest irriterande problemet är att datorn hänger sig ganska ofta.
Först dyker ballongen (vet ej den rätta benämningen på den färgade kulan som dyker upp när datorn måste jobba) upp och efter det så hänger sig datorn helt!
Ballongen dyker upp även när jag är på nätet och datorn hänger sig, det kan ju knappast vara programm relaterat eftersom den inte behöver jobba stenhårt när man bara är ute på nätet?
Det går inte på något vis att använda kortkommandon eller någonting annat för att tvångsavsluta programmet som är igång.
Detta sker ganska ofta , och jag testar nu att installera om OS X Panther men det är omöjligt eftersom datorn slutar att fungera mitt i installasionen.
Någon som vet vad detta kan vara? kan det vara någon inställning ?
Datorn är köpt på Macoteket men de hjälper ju inte till utan hänvisar till en servicetekniker.
Vart kan man vända sig? Macoteket tar inte emot service! finns det någon man kan ringa som talar Svenska?
Någon som vet om man kan reklammera datorn och få pengarna tillbaka, köpte datorn den 29:de November 2003.
Jag börjar att tvivla på Apple och deras kvalitet! har tidigare skrivit om G5:ans PSU(Powersupply unit) och dess brister och oväsenden.
Jag behöver hjälp!