Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tripod !

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-01-21 02:31

Är det någon som kontroll på en sjysst tripod helst med snabbkoppling.
Jag använder Canon 300D med telelinser,macrolinser med vanliga- eller ring- blixtrar. Den ska vara stabil. Är det någon kameranörd som vet någonting

www.stabil.nu gör trevliga stativ, annars är det väl www.gitzo.com som gäller, eller www.manfrotto.it (.com) om man vill komma lite billigare undan.

Manfrotto 190B kanske? Med det nya liggande pistolgreppshuvudet...

  • Medlem
  • 2004-01-22 01:53

Tackar för dom bra tipsen. Det verkar bli ett Manfrotto tripod

Annars heter det väl stativ på svenska?

Språkpolis idag.

  • Medlem
  • 2004-01-24 08:09

tripod låter coolare :rolleyes:

Citat:

Skrevs ursprungligen av Garf
tripod låter coolare :rolleyes:

Nehej, det låter som ett sånt där djur som aldrig klarade sig i SimLife.

Själv har jag ett ministativ, ca decimetern högt. Inte helt fel ibland, man kan ha med det i fickan.

Snabkoppling har ett problem: Kopplingsplattan kan komma bort. Syrran lånade ut sitt fina stativ samt videokamera, fick tillbaka båda, utom kopplingsplattan! Men det går väl att köpa sådana separat, som reservdel?

  • Medlem
  • 2004-01-25 00:47
Citat:

Skrevs ursprungligen av Ingemar Ragnemalm
Nehej, det låter som ett sånt där djur som aldrig klarade sig i SimLife.

Själv har jag ett ministativ, ca decimetern högt. Inte helt fel ibland, man kan ha med det i fickan.

Snabkoppling har ett problem: Kopplingsplattan kan komma bort. Syrran lånade ut sitt fina stativ samt videokamera, fick tillbaka båda, utom kopplingsplattan! Men det går väl att köpa sådana separat, som reservdel?

Jag tycker det låter mer som en gammal B science fiction film "tripoderna anfaller"

Poängen är väl att man har snabbkopplingen alltid monterad på kameran för att man snabbt koppla på stativet (tripoden).
Sen säger man till syrran att man ska inte låna ut detta stativ för att den är så avancerad kan gå sönder om man använder på fel sätt. :eek:

1
Bevaka tråden