Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min DVD-spelare i G3 B/W är "borta"...!

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2001-08-26 11:23

Sitter sedan ett par,tre år bl.a. på en PM G3 B/W 350 och den har fungerat suverränt bra och gör fortfarande en stor tjänst i mitt arbete,trots nyinskaffade maskiner...
Men sedan ett halvår har jag haft problem med den inbyggda DVD-spelaren och symptomen är följande: Jag kan mata in en vanlig CD i spelaren och köra utan några problem. Jag kan också mata in ett DVD-spel och köra utan några problem...men när jag försöker mata in en DVD-film och titta på säger maskinen ifrån att (citat) "DVD-spelaren inte går att öppna då det saknas maskinvara i datorn" (!!!) Medföljande Apple DVD-spelarprogram finns bevisligen i maskinen.

Det enda jag har tillfört sedan inköpet av datorn (och då fungerade allt som det skulle) är att jag har installerat ett ATI XClaim TV grafikkort...ligger möjligen problemet där?!

Inte heller har jag lyckats hitta det ursprungliga Apple DVDprogrammet för G3 B/W att ladda om datorn med - de jag hittar är anpassade för nyare modeller och spelare (i maskinen sitter en Matshita D54 A DVD-Rom SR-8583)...

Vad göra ?!

[ 26-08-2001: Meddelandet ändrat av: Clavius ]

Nedgradera DVD programvaran, se till att ta tilläggen från din original skiva och byt ut de i dittnyare system, det skall bara vara version 2.0 i b/w g3 eftersom de har inbyggd mpeg2 dekoder vilket inga maskiner efter hade.

Lycka till

/Johanw

1
Bevaka tråden