Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Goda råd är dyra

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det verkar som om min kära i-book (600 Mhz 12 inch) har drabbats av logik-korts död. Har läst lite om det på en del internationella mac-sidor. Verkar inte vara så mycket hopp om att få igång den. Med priset på en ny G4 i-book verkar det dumt att spendera för mkt. på den gamla. Naturligtvis har jag heller inget Apple Care.
Tänkte nu se om jag kan sälja den i befintligt skick här i Turkiet där jag bor. Någon som har en vettig uppfattning om vad jag borde få för den? Har defekt logic-kort. Batteriet är inte det bästa, 256 Ram. Är väl bättre att få ngt. för den än att den bara står här. Synd på en annars super dator.
Tror ändå att jag kommer att satsa på en ny i-book G4.
Nöjd i-book ägare, trots det fruktansvärda som inte får hända.

Det är ju många som jobbar på att få Apple att ändra sig och erkänna problemet och förlänga garantin, du fungerar inte på att vänta lite och ser hur det utvecklar sig?

Kanske en tanke att vänta. Tror ni de kommer att ge in till de tydligen många drabbade? Det är väl inget problem för den ev. förlängda garantin att gälla om man själv stoppat i mer minne och även en ej officiell "dealer" här Turkiet kikat in under huven för att konstatera vad felet var?

• Medlem
  • 2004-01-26 22:28

Mer minne borde inte va problem. På nyare Ibook visar Apple själva hur man gör för att sätta i mer minne. Men en "'dealer' i Turkiet" som rotat runt kanske de inte accepterar rakt av. Det beror lite på vad han har gjort, antar jag. De har ofta regler för vad man får göra och inte göra, vilka förseglingar som får brytas/inte brytas etc, så det beror på, antar jag. Det räcker kanske att man öppnat en bärbar för att de ska dra öronen åt sig?

Nyvång i Turkiet?;)

Nja, Nyvång är inte precis i Turkiet. "Bor både i Nyvång (utanför HBG) och Adana en 2 miljonerstad i södra Turkiet.
Flyttar hem till sommaren. Kanske dags för en ny i-book då.

Dina böner är besvarade!! Se vad Olle snappat upp:
http://99mac.se/forum/showthread.php?s=&postid=324522

1
Bevaka tråden