Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MSN Messenger 6 - icke sa nicke.

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-01-24 17:17

Jag vet att MSN Messenger är inte så populär mellan Mac användare.
Men jag tror någ att det finns några som bara använder det för att kommunicera med sina PC vänner. Som inte vet hur man använder ICQ eller AIM.

Men jag skickade ett litet brev till M$:s kundtjänst bara för att se hur de skulle svara på frågan.

(frågan är lite tonårs aktigt )

Citat:

Hej!

Tack för att du skrev in hit till MSN Messenger.

Eftersom Mac och PC är två helt olika operativsystem använder de inte samma Messenger och därför kommer inte MSN Messenger 6.0 att införas på Mac. För bästa prestanda när det gäller Messenger för Mac behöver du OSX 10.2.6, Internet Explorer för Mac 5.0 och MSN Messenger för Mac 3.5. Microsofts utvecklingsavdelning gör dock sitt bästa för att förbättra vår service och lägga till så många funktioner som möjligt för MSN Messenger för Mac.

Du kan alltid hitta mer information genom att klicka på

http://messenger.msn.se/Help/

Om du har några andra frågor eller förslag kontakta oss gärna igen.

Med vänlig Hälsning,

Marcus

Kundtjänst, MSN Messenger.

--- Original Message ---
From: xxx@xxx.com
To: msncom_se@css.one.microsoft.com
Sent: Sun Jan 18 12:00:16 PST 2004
Subject: QQ MSN Chat Varför finns det inte support för ljud och Webbkam

Comments:
Varför finns det inte support för ljud och Webbkamera i Mac Versionen av
MSN Messenger !?

Och när tänker inte implentera det !?

Ni bör se över er programmering på MSN Messenger till mac! Det är lite av
en "diskrimenering" av MAC tjänsten av MSN Messenger.

Som ni ser så kan de inte svara så bra. Och ut av brevet så vet de inte hur man gör program till Macen.. Fast man kan inte fastställa att de inte kan programmera pgr. av detta mail.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Alle
Som ni ser så kan de inte svara så bra.

Det kanske beror på att du inte ställde frågan så bra:

Citat:

Och när tänker inte implentera det !?

Hur ska man tolka det?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Alle
Och ut av brevet så vet de inte hur man gör program till Macen..

Hur drar du den slutsatsen utifrån svaret du fick?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Alle
Fast man kan inte fastställa att de inte kan programmera pgr. av detta mail.

Nähä, säger du det?

Den är på gång....

Håll ut!

Å andra sidan har den svenska supporten nog ingen kolla vad MSMBU sysslar med i USA..

Citat:

Skrevs ursprungligen av Christopher Anderton
Å andra sidan har den svenska supporten nog ingen kolla vad MSMBU sysslar med i USA..

Som Apple Sverige och Apple US då.

  • Oregistrerad
  • 2004-01-24 18:56
  • Oregistrerad
  • 2004-01-24 19:05

bump. Jag kan inte göra trådar.. så shhh

Citat:

Skrevs ursprungligen av mopp
http://messenger.msn.se/Mac/?client=2 ?

Det är ju den versionen som finns nu. Inte dne med Video/ljud chatt

Citat:

Skrevs ursprungligen av Christopher Anderton
Å andra sidan har den svenska supporten nog ingen kolla vad MSMBU sysslar med i USA..

MAn skall tala med de som inte sitter i supporten...

Någon som har någon aning om när det kan tänkas komma? vi hade denna tråden för ett par månader sedan och då var ett förslag "samtidigt som mediaplayer 9" men det finns nu, men inget msn...

När jag klickar på MSN Messengers ikon för mail (version 3.5.1 - OSX ) så startas istället Adobe Illustrator CS - hur kul är det

  • Oregistrerad
  • 2004-01-26 23:39
Citat:

Skrevs ursprungligen av Olle@mac.com
När jag klickar på MSN Messengers ikon för mail (version 3.5.1 - OSX ) så startas istället Adobe Illustrator CS - hur kul är det

Detdär fanns det en fix på (om det var här eller macrumors eller vart det var minns jag inte) men den var så invecklad så den minns jag inte…
Superb hjälp va

Citat:

Skrevs ursprungligen av Viktor Eliason
Någon som har någon aning om när det kan tänkas komma? vi hade denna tråden för ett par månader sedan och då var ett förslag "samtidigt som mediaplayer 9" men det finns nu, men inget msn...

Det finns en Beta enligt mycket tillförlitliga källor. Den lär komma innan Office 2004, för den lär följa med på skivan där.

Ursprungligen av pizzabudet:

Det finns en Beta enligt mycket tillförlitliga källor. Den lär komma innan Office 2004, för den lär följa med på skivan där.

Med Office 2004 följer MSN 4.0 dvs samma som går att tanka hem gratis på webben. Inget kamerastöd tyvärr.

  • Oregistrerad
  • 2004-01-27 18:27
Citat:

Skrevs ursprungligen av pizzabudet
Det finns en Beta enligt mycket tillförlitliga källor. Den lär komma innan Office 2004, för den lär följa med på skivan där.

Oj trevligt ^^ Då får vi vänta lite då..

Ett aprilskämt ser jag nu...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-07-13 00:28

men tanken var god

Nä det enda är nog att byta ut sina kompisar mot nya som använder Äppeldata. Eller få PC-kompisarna att byta till AIM.

1
Bevaka tråden