Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Quicktime

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2001-09-04 16:09

HJälp
När jag skall ladda ner en film snutt som tex om dåren som finns i den allmna diskutionen här på sidan så låser sig datorn.
Detta sker altså med qt5 som jag precis laddat ner, hände aldrig med qicktime 4.
Någon som har en aning om vad det kan vara så vore jag tacksam om hjälp.

Vilken systemversion använder du dig av? Svenska eller engelska? Jag hade själv besvär efter det att jag laddat hem QT 5.0.2. Det var den amerikanska versionen lagt på ett svenskt system! Fungerar inte alls! Har dock laddat hem den svenska versionen (5.0.1) och numera funkar det felfritt! (Peppar,peppar )

  • Oregistrerad
  • 2001-09-05 13:27

Synd bara att 5.0.1 inte södjer allt, så ibland för man vita filmer.. trist...

Installera US system kanske?

Synd bara att 5.0.1 inte södjer allt, så ibland för man vita filmer.. trist...

Ibland kan det hjälpa att installera Indeo Video 4 och 5 men oftast så hjälper inget alls. Det finns helt enkelt inte rätt codecs för mac, codecs som är rätt vanliga i AVI-filer på pc. Tyvärr ligger macen rätt mycket efter på detta område (har ju diskuterats mycket här förut hur kasst divx fungerar på mac jämfört med pc).

Citat:

Skapades ursprungligen av: Sigge:
Synd bara att 5.0.1 inte södjer allt, så ibland för man vita filmer.. trist...

Installera US system kanske?

Frågan är bara om man inte skall enbart köra med ett engelskt system. Jag menar, mycket av nya tillägg och liknande fungerar endast till det engelska systemet och kommer förts efter ett par månader (om ens det) till det svenska systemet!

1
Bevaka tråden