Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

GeForce4 MX och Open GL

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-01-17 12:08

Tjena hej!

Satte just in ett GeForce4 MX AGP i min dator från tidigare GeForce2 MX. Men nu vill inte drivisarna för Open GL/NVIDIA fungera korrekt. Är de installerade så stannar datorn när inställningarna laddas in, är tillägget avstängt så fungerar inte Open GL... Någon som haft liknande problem? Senaste OS 9.22 tror jag (ren installation) och kortet är från Macoteket..

Mvh Christofer

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-01-17 12:46

Jag hade stora problem med mitt Geforce 4mx i min Sawtooth när jag installerade Panthern. Det löste sig först med uppdateringen till 10.3.2.

Men nu gäller det Mac OS 9.2.2.
Jag föreslår att du installerar om uppdateringen till 9.2.2 och därefter undersöker om Apple har lagt ut någon ytterligare uppdatering i programuppdateraren.

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=75186

  • Oregistrerad
  • 2004-01-22 14:52

Hej!

Mjae, jag har installerat om 9.2 några gånger och installerat uppdateringen på ett 'rent' system utan resultat. Nvidia drivisen vill inte ladda in...
Något annat förslag?
Tack på förhand

Om det är ett Apple NVidia GeForce4MX 64MB AGP så krävs uppdaterade drivrutiner för MacOS 9.2.2. Däremot fungerar kortet direkt i 10.3.2
Jag köpte just ett sådant kort från Other World Computing och där finns en liten fotnot på deras hemsida som säger att man kan få de uppdaterade drivrutinerna från deras support om man skickar ett mail och uppger ordernummer. Det fungerade och jag har fått dem.

  • Oregistrerad
  • 2004-01-30 21:37

aha!! det är så pass..

är det olagligt för dig att skicka över de filerna till mig eller ska jag vända mig till min återförsäljare? (brukar ta lång tid att få den service man vill via webben)

Mvh Christofer

1
Bevaka tråden