Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Retrospect 5 på Mac OS X Server 10.3?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Har ganska nyligen köpt Retrospect Server 5 till företaget. Allt fungerar bra men nu ska vi uppdatera servern till Mac OS X 10.3. Tror jag har läst någonstans att Retrospect server 5 inte är kompatibelt med Mac OS X 10.3 server. Stämmer detta?

Mvh /Andreas

Försökte hitta information på deras hemsida, men icke. Jag skulle rekommendera en uppgradering till version 6.0. Går på ett par tusen kronor tror jag.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Mr Pink
Hej
Har ganska nyligen köpt Retrospect Server 5 till företaget. Allt fungerar bra men nu ska vi uppdatera servern till Mac OS X 10.3. Tror jag har läst någonstans att Retrospect server 5 inte är kompatibelt med Mac OS X 10.3 server. Stämmer detta?

Mvh /Andreas

Retrospect fungerar på OS X 10.3, men hur bra det funkar med den backuplösning ni kör kan man bara veta efter test. Om backuplösningen är kopplad till servern med SCSI-kort gäller det att kolla så att kortet också funkar med OS X 10.3. Adaptecs kort är enligt Adaptec minimalt testade med 10.3, medans Atto har mer uttalat stöd, efter uppdatering av drivrutin och firmware.

Jag satt hos kund idag, 10.3 Server och Retrospect 5.1, och uppdaterade drivisar till Atto-kortet. Allt funkar, men hur stabilt det är i längden utan Retrospect 6, tja, det får man se.

Så det fungerar men det kan i vissa fall fungera dåligt. Bara att prova alltså. Bra! Tack och trevlig helg.

1
Bevaka tråden