Jag kör med T610 och Tungsten T3. Det är en fantastisk kombination och många av argumenten för att välja just den har du ju själv tagit upp - mindre klossar, möjlighet att lämna en hemma m.m.
Nu vill jag inte påstå att jag har fördjupat mig i vad en P900 klarar av, men jag vågar nog ändå påstå att allt den gör klarar Palmen också, utom möjligen att ringa med. En av de tillämpningar jag använder mest på min Palm nu (förutom de vanliga - kalender, adressbok, e-post osv.) är DigiMap, vilket är en programvara som tillsammans med en GPS-mottagare förvandlar handdatorn till ett navigeringssystem, komplett med rösthänvisning. Har man inte sin GPS med sig kan man fortfarande använda kartorna och söka på gatuadresser, restauranger, sevärdheter, bensinmackar m.m. För tillfället har jag hela Sverige, Danmark, Norge, samt norra Tyskland i fickan och tänker aldrig mer gå vilse... Jag kan förmodligen hålla på halva natten och räkna upp fördelar med Palm, men det orkar jag inte...
Att jag inte har sagt så mycket om telefonen beror nog på att jag mest använder den för att ringa med. Många av de övriga funktionerna använder jag min Palm till istället och i de fall det krävs telefoni löser det sig med Bluetooth. Att hanterna sina SMS, Wappa eller ringa upp en person direkt från adressboken i Palmen (blir extra kul om man dessutom har Bluetoothheadset... ) funkar klockrent.
Givetvis lämnar jag inga garantier, men jag tror inte att du blir besviken om du väljer den tvådelade vägen!
/Göran, som var ute på Internet med sin Palm III + Nokianalle redan våren 99 och nu är inne på sin 5:e Palm och gud vet vilken nalle sedan dess...