Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Här är man en komplett idiot... på PC....

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2001-09-13 13:02

Jag har gjort en fil:

"Vi leker twostep.RNS" heter den. Ett Reasondokument. Se´n har jag i min PC ställt den som att den ska tömma papperskorgen automatiskt, direkt. Och så skulle jag maila filen till min Mac. Men delete´ade den i stället. FAAAAAAAAAAAAAN så klantigt. Finns det något sätt att hitta filen igen? Den finns ej i någon temp-mapp, men väl kanske som en osynlig fil som man kan reparera? Någon som vet? Detta problemet är i Windows 2000...

tja, Norton Utilities finns ju som på mac, fast precis som på mac är den inte speciellt bra på att hitta borttagna filer om inte Norton varit installerat och igång före man tog bort den.

• Oregistrerad
  • 2001-09-14 00:58

Det är fan patetiskt. Nu har ett skivbolag visat intresse för låten och den är slängd. Jag är förföljd av djävulens demoner. Vad skulle jag vid en PC att göra.

• Medlem
  • Kalmar
  • 2001-09-14 07:01

Låt någon unerasefirma fixa filen. Kommer inte på företagsnamnet förtillfället.

ps. kostar lite pengar

• Oregistrerad
  • 2001-09-14 14:37

Har inga. Gör om låten i stället i så fall...

Citat:

Skapades ursprungligen av: pata:
Har inga. Gör om låten i stället i så fall...

Du kanske kan använda det här programmet
http://store.yahoo.com/rognerud/filerecover.html.

M

[ 17-09-2001: Meddelandet ändrat av: Petter Mårtensson ]

• Oregistrerad
  • 2001-09-17 12:04

Vilket?

Är fortfarande lite halvdesperat...

Låten är "Steppin´ Incognito" förresten, http://www.mp3.com/emanuel

om du kör win2k och har formaterat hd med ntfs5 så är du rökt, just en av grejerna med det är att det inte skall gå att köra recover på den, är det däremot fat32 så skall nu klara det, eller bara undelete från en win98se startdiskett.

/Johanw

Det finns ett shareware program som heter Restorer2000 som ska klara att rädda filer från Windows 2000 NTFS partioner.

Alltid värt ett försök.
http://www.webattack.com/get/restorer.shtml

/Oille

Har själv använt Restorer 2000 då en kund råkade ut för en liknande händelse. Det viktiga är att använda datorn så lite som möjligt från det att filen/filerna slängts. Speciellt sådant som kräver hårddiskutrymme ska undvikas som tex. att surfa, installera program, kopiera filer osv.

Kunden som jag hjälpte hade råkat slänga en massa foton som var tämligen viktiga men Restorer 2000 sökte igenom hårddisken (NTFS) och kunde få tillbaka dom i ett nafs. Du kan ladda ner en version med vilken du kan hitta slängda filer sedan om du hittar det du letar efter är det bara att köpa programmet. 5-10 minuter senare får du koden, skriver in den i programmet och återskapar filerna.

Förutom att gränssnittet inte är det bästa så fungerar det bra. Köpte det direkt efter att jag såg att filerna jag letade efter fanns kvar. Behöver jag säga att kunden blev väldigt lättad...

1
Bevaka tråden