Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Använder ni sherlock, folket?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-02-05 06:46

Kom precis på det, har inte startat sherlock alls sedan jag fick panther på min nya PB för 3 månader sen. Är det ett förbisett verktyg, kan man ha det till något vettigt?

• Oregistrerad
  • 2004-02-05 06:48

Nej, kan inte komma ihåg när jag anände det sist, men länge sen måste det har varit. Inte sen Panther kom heller.

Finns ju ordböcker och allt möjligt trevligt där. Faktiskt får jag känslan att man borde använda det oftare varenda gång jag startar det.

• Oregistrerad
  • 2004-02-05 08:43
Ursprungligen av Nicklas Högås:

Finns ju ordböcker och allt möjligt trevligt där. Faktiskt får jag känslan att man borde använda det oftare varenda gång jag startar det.

jag får samma känsla.. man går in på google eller tex. lexins ordlexikon på nätet istället.
jag använde dock sherlock regelbundet när man kunde söka på hårdisken, som sökfunktionen cmd-f är på nu.

Kikade lite som hastigast på Sherlock häromdagen. Tror att jag skulle använda det lite flitigare om jag bodde i exempelvis USA. Fast om valet står mellan att bo i USA och att inte kunna använda Sherlock väljer jag hellre bort den senare.

Som ganska nybliven switcher: Vad är Sherlock?

• Medlem
  • 2004-02-05 11:17
Ursprungligen av Leftrustle:

Som ganska nybliven switcher: Vad är Sherlock?

Apples sökprogram, borde ligga i din programmapp. I USA har det funktioner så att man kan få vägbeskrivningar, beställa biljetter/resor osv.....om jag minns rätt. Använder det också mycket sällan, kan dock vara bra för att översätta vissa ord ibland. Värt att kolla på Rustle!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-05 11:24

Klicka "kringla" + F i Finder...

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-02-05 11:32

Jag använde det nyligen för att översätta en fransk text. Tyvärr klarar inte programmet att översätta till Svenska så jag fick nöja mig med en Engelsk översättning. Bra ändå, jag fick något så när reda på vad som stod i den franska tidningsartikeln.

Hur översätter man? Hajjar ingenting utav det programmet...

translation > klistra in text > välj från/till språk (tex franska till engelska)

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-02-05 12:11

Visste väl att det var något fel... Jag kan inte se några andra ikoner än Internet... Vad är då felet?

Edit: Glöm det där, nu hoppade det igång... Tack ändå.

• Medlem
  • 2004-02-05 18:11

TIPS:

Jag använde aldrig Sherlock tills helt nyligen. När jag fann AppleCare sökmotorn. Betydligt mycket snabbare att söka i än att hoppa runt på Apple's Hemsida.

Problem med skrivaren i Panther använd Sherlock välj AppleCare kanalen och sök på

"problem with printer in panther"

Vips, har man ett par nyttiga dokument att läsa vidare i.

Mvh
/Ulf

Nej. Det är jäkligt konstigt att Apple inte har brytt sig om att lansera liknande tjänster i Europa. eBay funkar t ex inte här i Tyskland där eBay är RIKTIGT stort!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-05 19:35

Förut tyckte jag att Sherlocks internetsökfunktion var överlägsen alla söksidor. Men sen kom Google och då använder jag sällan Sherlock, bara till översättningar. Översättningsmotorn är ju baserad på Systran, som går att komma åt på http://www.systran.org lika bra som i Sherlock.

1
Bevaka tråden