Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Program för patientjournaler...

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är utbildad massageterapaut, även om jag det inte är min huvudsysselsättning, så sammlar man på sig lite väl många pärmar med papper... Lösningen skulle kunna vara att sätta sig med
FileMaker Pro och skapa det man behöver, men lite lat är man ju, så jag undrar :

Är det någon som vet ngt program ellar annan lösn. som klarar :
* Journalkort
* Anamnes
* Hälsobeklaration
* Behandlingsanteckningar
* Går att koppla till iCal eller motsvarande för tidsbeställning och översikt... !?

synnerligen tacksam för idéer !

M.v.h Christopher

Jag tror att PositionEtt AB (www.positionett.se) har ett journal-system bland sina produkter.

• Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2004-02-05 17:24

Frugan arbetar som läkarsekreterare, hon rekommenderar dig att kika på dessa:
Medidoc, Profdoc, Melinor, FHVdata och Opus. Tror att du med en snabbsökning på google hittar dom olika mjukvarornas hemsidor!

Läste i en tysk Mactidning i höstas om två programvaror för läkare. Ska gräva lite i helgen...

Kolla med Morten på MacStödet; jag tror att han har något som kan passa dig.
han pratar mycket om databaser, jag fattar inget

http://www.macstodet.se/

Underbart ! Tack för alla snabba svar nu skall jag leta runt lite med alla tips jag fått !
Bara det stora antalet borde ju innebära att det finns en OS X kompatibel klient ute där någonstans...

Än en gång tack, jag nu fick jag lite att bita i, men jag tar gärna fler tuggor om någon har fler tips !

Mvh. Christopher

• Oregistrerad
  • 2004-02-05 21:26

prova axept http://apparatkonsult.com/
funkar för mig!

• Medlem
  • Nacka
  • 2004-04-13 10:51