Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Screenshot/skärmdump

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur skall jag gå tillväga för att skicka en skärmdump till en polare med pc?
Har en iMac 400 dv se och använder 9.1. Har provat att göra om bilden till jpeg via adobe photodelux men det funkade inte heller.
Vore mycket tacksamm för råd.
T-son

Det ska funka mycket bra, kan han inte läsa jpg filen du skickat till han? Hur skickar du filen?

Vad är det som inte fungerar?

Man kan öppna filen med t.ex. PictureViewer (QuickTimes bildvisare) och exportera den till annat format där. Det borde fungera med JPEG, men också alternativet .bmp finns där.

//Mikael

Skickade bilden genom att först dra ner den till72 dpi sedan göra den till en jpeg. skickade den som ett atatchment. Sitter nu vid en pc och försöker få upp en liknande bild som jag skickade till min Hotmail men även där stöter jag på patrull

Udda! Skit i att ändra dpi o så, spara bara ner den rakt som jpg. Prova i andra program om det inte funkar, tex GraphicConverter.

Är det inte kodningen för “attachments” som är fel då?
Brukar finnas ett par olika alternativ att välja mellan.

Hmmm. döp den inte till .jpeg. Pc:n klarar endast av 3 tecken i filändelsen. Den skall alltså heta jpg.

Jag har testat att bara kalla dem .jpg, kollat vilken kodning (Binhex). Det knepiga är att det funkar om jag skickar från Hotmail men inte från Outlook Express 4.5!?!

...inte från Outlook Express 4.5!?!

En okvalificerad gissning. Uppgradera gärna till OE5. Det kanske skulle lösa ditt problem.

Till Microsofts outlook express-sida

1
Bevaka tråden