Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konstigt terminal problem

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Varje gång jag öppnar ett terminalfönster skrivs det automatiskt in /Applications/dnetc/dnetc; exit innan jag hunnit göra något. Det är alltså distrubuted.net klienten den försöker starta eller något, men varför? Den finns så vitt jag kan se inte med i någon av filerna .bash_profile eller .login.
En annan skum sak med detta är att om man håller inne Cmd + C avbryter den kommandot och terminalen går att använda som vanligt.

Vore väldigt tacksam för en lösning då terminalen i princip blir oburkbar i detta skick...

• Oregistrerad
  • 2004-02-10 17:12

Kolla vad som står i din .profile i din hem mapp.

Det finns ingen .profile i min hemmapp.

Vilka filer har du som startar med en punkt (i hemmappen)?
Skriv "ls -a" för att lista alla filer...

J.

så här ser det ut:

.                       .gnupg
..                      .java
.CFUserTextEncoding     .jpi_cache
.DS_Store               .login
.FBCIndex               .lpoptions
.FBCLockFolder          .mplayer
.MacOSX                 .psi
.Trash                  .ssh
.Xauthority             .sversionrc
.bash_history           .user60.rdb
.bash_profile           .viminfo
.flexlmrc               .xchat2

Plockade bort allt som inte startar med .

Kolla filen /etc/rc.local

J.

Har ingen rc.local.
Kan också tillägga att jag kollat precis alla inställningar för terminalen utan framgång...

Då har jag faktiskt ingen aning

Sorry!

J.

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2004-02-11 10:41

Om det inte finns i .bash_profile eller .profile så kan man titta i Inställninar till Terminal. Där finns det några ytterligare möjligheter att köra saker innan fönstret öppnas.

Som jag sade, jag har kollat alla inställningar för teminalen.

Har nu även testat att ominstallera Terminalen, utan resultat. Börjar verkligen likna ett mysterieproblem nu...
Ingen som har någon idé?

ÄNTLIGEN, en lösning!

Snubblade över detta tips:
http://www.linkstew.org/noid/1329.html

och sparade en terminalfil som jag redigerade. Under ExecutionString Hittade jag /Application/dnetc/;exit vilket jag tog bort. När jag körde terminalfilen fungerade den terminalen fint. Jag testade sedan att Trycka på "Gör inställningarna till förval" under Arkiv, och vipps så fungerade det fint!

Vet inte exakt vart det lagras alltså, men det här är iaf ett sätt att lösa det hela på.

1
Bevaka tråden