Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

USB-Audio?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2002-01-25 17:23

Jag har just köpt mig en USB till Optisk-ljudsignal konverterare från Sharp. Tyvvär lyckas jag inte få nån ljudsignal ut till MiniDisc:en Macen(Med OS 9.1) identifierar USB enheten som "USBAudioStream, Driver version1.0.6f1". Kan detta problem bero på att USB-prten sitter på ett PCI-kort, alltså inte inbyggd?

  • Oregistrerad
  • 2002-01-25 18:03

Jag vet ej, men om du får det att fungera så säg till jag har också en MD så intresserad av liknande sladd

Själv, även mycket intresserad av denna lösning, dock främst för att koppla in ljudet till stereon då 3,5 pluggen ger så kasst ljud ifrån sig. Det måste ju bli bättre ljud USB -> optisk -> Stereon än vad det blir med en 3.5 plugg. Nån som jämfört ljudkvalliteten för en sådan manick? Vad kostar den och vart får man tag på en? Finns det olika fabrikat?

Själv har jag en iMac 233 med kasst utljud....

/Emil

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2002-01-26 21:07

Fick det att funka till slut Man var tvungen att välja "USB-audio" som OUT-källa i sound-kontrollpanelen... Ljudet blev mycket klarare än vad det blev när man spelade in från hörlursurtaget, men jag tycker fortfarande att 800 spänn(teknikmagasinet) är lite mycket för adaptern

[ 26-01-2002: Meddelandet ändrat av: Oskar Strandman ]

  • Oregistrerad
  • 2002-01-27 01:47

Du har inte prövat i OSX med eller?

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2002-01-28 21:25

Jodå, provade på min Pismo med 10.1.2 utan några problem

  • Oregistrerad
  • 2002-01-28 23:20

Grymmt nu är det bara priset som kan ta emot

1
Bevaka tråden